המתמודד בבית היהודי דרש לפני שנה: הכרה בנישואין של חד-מיניים

יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין, יתמודד בפריימריס של הבית היהודי • לפני שנה תקף את המפלגה על רקע התנגדותה להכרה בנישואין חד מיניים • "לא מקבל את האמירה שניתן את ההטבות, אבל אל תזכירו לנו שמדובר בחד מיניים. זאת אמירה פסולה"
כ"ב כסלו התשע"ה / 14.12.2014 13:13

יו”ר מועצת יש”ע לשעבר, דני דיין, מצטרף למפלגת הבית היהודי ויתמודד בבחירות המקדימות של המפלגה לקראת הכנסת ה-20.

שר הכלכלה נפתלי בנט כינס הבוקר (ראשון) מסיבת עיתונאים יחד עם דיין, שהביע בעבר תמיכה בראש הממשלה נתניהו ובליכוד וכעת עובר לבית היהודי. דיין הוא אחד מראשי ההסברה ביו”ש הפועל ברחבי העולם נגד הכוונה להקים מדינה פלסטינית.

“פניתי לדני דיין בפורום סבן”, סיפר בנט, ”שמח שמצטרף לבית היהודי לוחם אמת למען ארץ ישראל. דרכי עם דיין ידעה עליות ומורדות אבל זה מאחורינו. עכשיו עושים הכל למען האחדות ועם ישראל”.

דיין אמר במסיבת העיתונאים כי מדובר בצעד טבעי עבורו. ”יש הבדל בין הליכוד לבית היהודי – אם הבית היהודי יהיה גדול לא נראה שוב את הביזיון שציפי לבני מנהלת את המשא ומתן עם הפלסטינים”.

ראש מועצת יש”ע לשעבר הדגיש כי אם המפלגה תצליח בבחירות הקרובות ותזכה למספר מנדטים גבוה, “ציפי לבני תהיה עסוקה עמוק בשקית הזבל ולא תהיה בתפקיד בכיר. אין לי התרסה כלפי הליכוד…”, הוסיף דני דיין, ”אני מאוד מקווה שתקום ממשלה לאומית ויהיו מחויבים למחנה הלאומי”.

למרות תרועת החצוצרות בבית היהודי, כדאי להזכיר כי דיין תקף לפני שנה בדיוק את מפלגת ‘הבית היהודי’ על רקע התנגדותה להכרה בנישואין חד מיניים.

דיין תקף אז גם את הצעת הפשרה של הבית היהודי לפיה יוענקו ההטבות לזוג כזה, אך הוא לא יזכה להכרה. “אני לא מקבל את האמירה של הבית היהודי שניתן את ההטבות אבל אל תזכירו לנו שמדובר בחד מיניים. זאת אמירה שבעיניי היא פסולה. מה זאת אומרת? למה האנשים האלו צריכים להסתתר, צריך להגביל אותם בניסוח? בשום פנים ואופן לא.

“הדבר שמאחד את המתנחלים האידיאולוגיים היא הכמיהה לחזור ליו”ש ולהחזיק בה, בשאר הנושאים אנחנו ציבור מגוון. לא עשיתי סקר, אני יודע שבקרב שכניי העמדה שהבעתי שצריך להפסיק עם ההומופוביה שצריך להסתיר את השם השם הזה מספר החוקים, מקובלת לחלוטין”.

עוד ציין דיין: “עמדתי שבמאה ה-21 המדינה לא יכולה לאסור על זוג לאהוב זה את זה ולממש את אהבתם. נורא פשוט, אלו דברים כהווייתם. אם חלילה הבת שלי תרצה להתחתן עם גוי, בשבילי זו תהיה טרגדיה, אבל זאת בעיה שלי לא של המדינה. אני לא מצפה מהמדינה שתנקוט צעדים כדי לאסור זאת עליה.

“על אחת כמה וכמה זוגות הלהט”בים. המדינה צריכה לאפשר לכל זוג לממש את אהבתו בצורה חוקית בלי להסתיר את זה בכל מיני שמות שלא יודעים”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דעה אמיצה. מי ייתן שנשמע עוד כאלה במחנה שלנו
    14/12/2014 15:56
    ערן
  1. דעה אמיצה. מי ייתן שנשמע עוד כאלה במחנה שלנו

  2. וכבר אמר הגר
    14/12/2014 16:30
    חרדלי
  3. זה לא בית יהודי, זו מפלגת הישראלים…

  4. זה בדיוק מה שצריך כדי שהבית היהודי לא יהיה חשוך
    15/12/2014 13:13
    מוטי
  5. הבית היהודי מפלגה חשובה, בתור גיי ומצביע לבית היהודי
    אני תמיד נקרע בין המאבק הנכון להציל את המדינה שלנו לבין הדעה החשוכה שצריך
    להגביל לגייז את החיים ולמנוע מהם את הדבר הטבעי שנקבע להם מלמעלה. זה בדיוק מה שחסר למפלגה הזאת כדי להפוך למלפגת כל ציוניה ואוהביה.