שני סקרים: מפלגה חדשה בראשות אריאל ואלי ישי תגרוף 7 מנדטים

מפלגה חרד"לית בראשות שני הבכירים מהבית היהודי וש"ס תקבל לפי סקרים של מינה צמח ורפי סמית שבעה מנדטים • תקבל מנדטים מש"ס, הבית היהודי, מהליכוד ומכחלון
יוני גרין
י"ט כסלו התשע"ה / 11.12.2014 14:20

מפלגה חרדית-לאומית בראשות שר הבינוי אורי אריאל מהבית היהודי וח”כ אלי ישי מש”ס תגרוף שבעה מנדטים. כך עולה משני סקרים שפורסמו באתר וואלה.

הסקרים נערכו בעשרת הימים האחרונים, האחד על ידי פרויקט המדגם בראשות מינה צמח, והשני על ידי רפי סמית, והם בוצעו על רקע אפשרויות הפיצול הן בבית היהודי, כאשר אורי אריאל יפרוש עם מפלגת תקומה, והן בש”ס, כאשר אלי ישי יפנה לדרך נפרדת.

הסקר של רפי סמית – שנערך בתאריכים 9-8 בדצמבר, טרם האיחוד של הרצוג ולבני – הראה כי מפלגת העבודה תהיה המפלגה הגדולה בכנסת עם 21 מנדטים. הליכוד קיבל בסקר זה 20 מנדטים בלבד, הבית היהודי 17 וישראל ביתנו ויש עתיד 10 מנדטים כל אחת.

מפלגה בראשות משה כחלון וכן מפלגת ש”ס בראשות אריה דרעי, קבלו בסקר תשעה מנדטים כל אחת.

מרצ קיבלה שישה מנדטים ואילו התנועה של ציפי לבני לא עברה את אחוז החסימה.

על השאלה כיצד היו מצביעים לו הייתה מתמודדת בבחירות מפלגה חדשה  בראשות אורי אריאל ואלי ישי. הסיעה החדשה זכתה לשבעה מנדטים: שלושה מהם קוזזו מהבית היהודי שירד ל-14, שניים מש”ס שקיבלה רק שבעה, מנדט נוסף הגיע ממפלגתו של כחלון שירדה לשמונה מנדטים, ומנדט אחד גם הגיע מהליכוד שזכה ל-19 מנדטים. יתר המפלגות נותרו ללא שינוי.

על פי מחקר מדגם של מינה צמח, התוצאות היו זהות. גם בסקר זה זכתה המפלגה לשבעה מנדטים, שקוזזו מהליכוד – 3, מהבית היהודי – 2, מש”ס – 1 ומיהדות התורה – 1.

נציין כי בשבוע שעבר נחשף בערוץ 7 כי השר אורי אריאל וחבר הכנסת אלי ישי נפגשו ודנו באפשרות של ריצה משותפת. בעקבות המגעים ביטל השר נפתלי בנט פגישה מתוכננת עם אורי אריאל, יום למחרת נפגשו השניים בניסיון נוסף לקדם את המיזוג ופגישה נוספת מתוכננת ביום ראשון הקרוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות