איחוד בשמאל • “הייתם נותנים ל’חנון’ לנהל עבורכם איזשהו מו”מ?”

במפלגות הימין מגיבים על האיחוד בשמאל • דנון: "מפלגת החלומות של אבו מאזן" • רגב: "לבני היא לא פחות מקבלן הריסות" • וורצמן: "כישורי המו"מ של הרצוג התגלו בשיא שפלותם. מתקפל ומוכן לוותר על ראשות ממשלה בפני גוויה פוליטית" • אורי אורבך: "לבני מצאה קן חדש, ושם היא תטיל שלוש ביצים במקומות ריאליים, עד שתעוף שוב לדרכה"
יוני גרין
י"ט כסלו התשע"ה / 10.12.2014 22:00

במערכת הפוליטית הגיבו הערב (רביעי) על מסיבת העיתונאים שקיימו יו”ר העבודה ויו”ר התנועה.

ח”כ זאב אלקין, יו”ר הקואליציה, לגלג על הרצוג ולבני: “האם הייתם נותנים לחנון שעם 15 מנדטים, שסגר הסכם רוטציה חצי חצי עם אחת שלא עוברת את אחוז החסימה לנהל בשמכם איזשהו משא ומתן? השמאל מציע לנו את ממשלת הכסאות המוזיקליים: יחלקו כאן את ראשות הממשלה כמו עוגה בגן ילדים. ממש ‘ממשלת היפה והחנון’. מישהו יקנה דבר כזה?”

 סגן השר אופיר אקוניס, אמר: “לגב’ לבני יש אובססיה לכורסאות הצבי, אבל אין שום עקרונות וערכים. העבודה היא המפלגה הרביעית בתשע שנים שבה היא חברה רק כדי לסדר לעצמה ג’וב באופוזיציה גם בכנסת הבאה. החבירה הזאת מחדדת את הכרעה בבחירות הקרובות: או ממשלה לאומית בראשות הליכוד או ממשלת שמאל בתמיכת הסיעות הערביות”.

 ח”כ דני דנון אמר: ​”לבני שוברת שיאים מחדש בכל מערכת בחירות עם הזיגזגים הבין מפלגתיים שלה. מי שגדלה על תורת ז’בוטינסקי בבית לוחמי האצ”ל ובתנועת בית”ר והליכוד, עברה לקדימה, משם ל’תנועה’ ועכשיו​ ל’עבודה’ והעתיד עוד לפנינו.

“הצטרפותה של לבני להרצוג היא מפלגת החלומות של אבו מאזן, שמצפה עכשיו לאתנן מטעם שמאל קיצוני כפול בדמות ויתורים מסוכנים על ירושלים ועל חלקי מולדת תוך הזנחת הביטחון בישראל”.

יריב לוין

ח”כ יריב לוין אמר: “הברית הלא-קדושה ביניהם שוברת שיא נוסף של ציניות פוליטית. מסע הדילוגים של לבני מהליכוד לקדימה, משם לתנועה ועכשיו למפלגת העבודה מעיד על אובדן כל דרך ועל הייאוש והפוליטיקה הקטנה שהשתלטה על השמאל הישראלי. שוב הוכח שההכרעה היחידה בבחירות היא בין ממשלת שמאל של לבני את טיבי לבין ממשלת ימין יציבה בראשות נתניהו”.

ח”כ מירי רגב אמרה: “לא מפתיע ששרת המשפטים לבני, שומרת הצדק, זו שתמכה באולמרט וזו שתמכה בחיים רמון, חוברת עכשיו להרצוג ששמר על זכות השתיקה בחדרי החקירות של המשטרה. לבני היא לא פחות מקבלן הריסות שכל מה שמעניין אותה הוא כסא בממשלה – לא ערכים ולא דרך”.

“לבני הרסה את קדימה, הרסה את התנועה ועכשיו תהרוס גם את העבודה. הרצוג אינו מועמד ראוי לעמוד בראש מפלגה, הציבור צריך להבין שיש כאן שני אנשים שהצדק רחוק מהם. זו בושה גדולה”.

אורי אורבך

השר אורי אורבך אמר: “באין ציפור שיר, גם העבודה תהיה זמיר. לבני ולהקתה הנודדת מצאה קן חדש, קן הקוקיה, ושם היא תטיל שלוש ביצים במקומות ריאליים, עד שתעוף שוב לדרכה”.

סגן שר החינוך, ח”כ אבי וורצמן: “כישורי המו”מ של הרצוג התגלו בשיא שפלותם. אם הוא מתקפל כך כעת ומוכן לוותר על ראשות ממשלה בפני גוויה פוליטית, אוי לנו לחשוב על התוצאות הנוראיות שהוא יכול להוביל את מדינת ישראל במו”מ עם הפלשתינים”.

לדברי סגן השר וורצמן החיבור הוא “בדיחה עצובה שיוביל את צמד החמד היישר לספסלי האופוזיציה”.

מתנועת הליכוד נמסר: “כעת בוז’י וציפי יוכלו להתחרות ביניהם מי ייכנע ויוותר יותר. ברור שהבחירות הפעם הן בין מחנה השמאל לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד בראשות המחנה הלאומי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה רציני או בדיחה??
    10/12/2014 23:31
    שימי
  1. זה באמת היה או שזה בדיחה? זאתי שלא עוברת את אחוז החסימה רוצה להיות ראש ממשלה???
    זה שניראה כמו ליצן גם רוצה???
    שתיהם ביחד ניראים כמו זוג ילדים שמחלקים שקית הפתעות אתהתהיה ראש ממשלה ואני אהיה שרת החוץ ואחר כך נחליף
    איזה פחד אם אלו המנהיגים שלנו סליחה שלהם