אבו מאזן מפתיע: השואה הפשע המתועב ביותר נגד האנושות

הצהרתו הבלתי צפויה של יו"ר הרשות מגיעה על רקע היחסים המתוחים בין ישראל לפלשתינים • "העם הפלשתיני הוא הראשון שצריך להילחם בפשעים האלו" • נתניהו: "שיסתלק קודם מהברית עם החמאס"
אליעזר היון
כ"ז ניסן התשע"ד / 27.04.2014 12:50

הצהרה מפתיעה מכיוון היו”ר: אבו מאזן שהוגדר בעבר כ’מכחיש שואה’ מתעתד לפרסם היום הודעה חריגה בה יזכיר את שואת העם היהודי ויכנה אותה כ”כפשע הנתעב ביותר כנגד האנושות בעידן המודרני”.

טיוטת ההודעה פורסמה בסוכנות הידיעות ‘וואפה’ וציטוטים מתוכה פורסמו בניו יורק טיימס. לפי הפרסומים, אבו מאזן יאמר כי משתתף בצער משפחות הקרבנות וחפים מפשע אחרים שנהרגו בידי הנאצים.

עוד יאמר עבאס כי העם הפלסטיני הסובל מאי צדק ודיכוי ונמנעים ממנו חירות ושלום, הוא הראשון לתבוע את מיגורה של הגזענות ממנה סובלים עמים אחרים החווים גם כן פשעים מן הסוג הזה.

אבו מאזן מנצל את ההודעה לקרא לישראל לשוב אל תהליך השלום: “לרגל יום השואה, אנו קוראים לממשלת ישראל לנצל את ההזדמנות המתאימה הזאת וליצור שלום צודק וכולל על בסיס פתרון שתי המדינות, פלסטין וישראל, מדינות שיחיו זו לצד זו בביטחון ובשלום.”

בתגובה אמרהיום ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה כי “חמאס מכחיש את השואה תוך ניסיונו ליצור שואה נוספת. עם אותו חמאס בחר אבו מאזן לכרות ברית בשבוע שעבר. הוא צריך לבחור בין הברית עם ארגון הטרור להסכם שלום. אנחנו מקווים שיסתלק מהברית הזו ויחזור לנתיב השלום”.

הודעתו של אבו מאזן מגיעה על רק המתיחות הגוברת והולכת בין ישראל לפלסטינים בעקבות חתימת הסכם הפיוס עם חמאס ונאומו של אבו מאזן אתמול ברמאללה על התנאים אותם הוא דורש מישראל. ירושלים הרשמית הגיבה אמש כי יו”ר הרשות ביצע ‘וידוא הריגה לתהליך השלום’, שכן ישראל לא תוכל לעולם להסכים להסכם עם חמאס, ולתנאים שהציב עבאס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות