קורצים לימין: אריה דרעי הצטרף להצעת חוק לביטול חוק ההתנתקות

חברי כנסת חרדים הצטרפו להצעת חוק שיזמו מגורשי שאנור וחומש שבצפון השומרון, לפיה יבוטל חוק ההינתקות ותתאפשר חזרת המגורשים לישובים: "גירוש שנעשה למטרות פוליטיות בלבד ולא הביא בטחון ובוודאי לא שלום"
נחמן וייס
י"ב כסלו התשע"ה / 04.12.2014 15:30

הולכים לבחירות: על רקע מערכת הבחירות שבפתח, יו”ר ש”ס אריה דרעי וח”כים חרדים מנסים לקרוץ לימין.

השבוע הגישו חברי הכנסת זאב אלקין ואורית סטרוק, הצעת חוק לביטול חוק ההינתקות,  ולמחיקתו מספר החוקים של מדינת ישראל.

את החוק יזמו יוסי דגן מ”מ ראש מועצת שומרון, ומגורש משאנור, ובני גל מגורש מחומש.

משפחות שגורשו משאנור וחומש שבצפון השומרון, מצפים לחזור לביתם בישובים שנעקרו, ומקווים למסד את פעילות ישיבת חומש הפועלת מזה למעלה מ 8 שנים בישוב העקור, במטרה לשמור על המשך אחיזה יהודית במקום.

על הצעת החוק חתמו גם ח”כים חרדים: אריה דרעי, אלי ישי, אברהם מיכאלי, ישראל אייכלר, ניסים זאב ומאיר פרוש. וכן, יריב לוין, ניסן סלומינסקי, חיים כץ, משה פייגלין, דודו רותם, מוטי יוגב, יוני שטבון, שולי מועלם וזבולון כלפה. גם יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין הבטיח לעזור לקדם את הצעת החוק.

דגן אמר: “זהו רגע מכונן עבור ההתיישבות. עבור המגורשים ועבור עם ישראל. הצעת חוק זו ראוי לה שתעבור, שכן יש לה את היכולת למחוק את הכתם הנורא מההיסטוריה של העם היהודי בארצו. כתם גירוש משפחות מבתיהן על לא עוול בכפן וללא סיבה מוצדקת. גירוש שנעשה למטרות פוליטיות בלבד ולא הביא בטחון ובוודאי לא שלום”.

המגורשים מדגישים, כי ישובי צפון השומרון בניגוד לישובי גוש קטיף, נשארו בשליטה ישראלית, ולכן אין כל הגיון או צדק במניעת חזרת המשפחות לבתיהם.

יוסי דגן

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות