החייל שירה בבן לאדן מדבר: “מת כמו נמושה”

נחשפו שמו ופניו של החייל שירה במנהיג אל קעידה בן לאדן: רוברט אוניל מהכוחות המיוחדים • "הלשון שלו הייתה בחוץ והסתכלתי עליו נושם את נשימתו האחרונה" • בכוחות המיוחדים מכחישים: הוא רק עשה וידוא הריגה
אליעזר היון
י"ח חשון התשע"ה / 10.11.2014 22:25

הכירו את האיש שחיסל במו ידיו את המבוקש מספר אחד בעולם: רוברט אוניל, לוחם לשעבר ביחידה המובחרת של הצבא האמריקני. שמו ופניו של אוניל נחשפו על ידי אתר צבאי בשם SOFREP.

לאחר ששמו נחשף, מספר כעת אוניל לאתרים הדיילי מייל ופז”ם על הרגעים האחרונים של הטרוריסט הבכיר בעולם: “בן לאדן מת כשהוא פוחד כמו נמושה, הוא ידע שאנחנו שם כדי להרוג אותו. יריתי בו פעמיים במצח. כשהוא כבר נפל והתחיל להתפתל על הרצפה ליד המיטה שלו, יריתי בו שוב. באותו מקום. הוא כבר היה מת. לא זז. הלשון שלו הייתה בחוץ והסתכלתי עליו נושם את נשימתו האחרונה”.

עוד אמר אוניל כי חבריו היו בטוחים שלא ישובו מהמשימה שהוטלה עליהם, לפחות לא כשהם בחיים: “היינו חבורה של גברים שידעו שהזמן שלהם על כדור הארץ קרוב מאוד לסופו. השלמנו עם העובדה הזו ולא פחדנו בכלל”.

אוניל – אגדה בכוחות המיוחדים

חשיפתו של אוניל הגיע לאחר שרשת הטלויזיה פוקס פרסמה כי בכוונתה לחשוף את פניו של המתנקש בבן לאדן. אלא שהפרסום הוליד גל של שמועות במהלכם נחשף כאמור שמו של אוניל עוד קודם לפרסום הכתבה בפוקס.

רוברט אוניל נחשב ל’אגדה’ בקרב הכוחות המיוחדים בארצות הברית. הרזומה שלו נשמע כמעט לא מציאותי: הוא מוגדר כ”לוחם לשעבר המעוטר ביותר בזמננו”, 52 עיטורים שונים כולל כוכב הכסף וכוכב הארד שקיבל מספר פעמים, והיה מפקד צוות ביחידה. הוא יצא ללא פחות מ-12 פריסות מעבר לים והשתתף ביותר מ-400 מבצעים שהתנהלו ביבשות שונות.

ביקורות נזעמות

צעדו של אוניל גרר לא מעט ביקורות קשות ממפקדי היחידה שזעמו על הפרת קוד השתיקה. אדמירל בראיין לוסי הפיץ מכתב זועם בו הוא מותח ביקורת קשה על מי ש”מפרים את קוד השתיקה ופוגעים באתוס של היחידה”.

אלא שהביקורות חרגו אל מעבר לאתיקה וטענו כי אוניל משקר בקשר לארוע עצמו. מפקד צוות ב’אריות הים’ אמר ל’ניו יורק טיימס’ כי אוניל ירה בבן לאדן יריות לווידוא הריגה בלבד, ומי שאחראי למותו הישיר הוא חייל אחר.

חיילים נוספים ביחידה מכחישים את חלקו של אוניל בהתנקשות בטרוריסט הבכיר, אך אוניל דבק בגירסתו ובראיונות לתקשורת אמר: “אנשים יכולים לדעת מה באמת קרה באותו רגע על פי מה שמספרים להם, אלא אם כן הם היו בחדר כשזה קרה. לצערי הרב היו רק שני אנשים בחדר ואחד מהם מת. הוא היה אוסמה בן לאדן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות