הגר”מ מאזוז: “אסור להוציא לעז על קול ברמה”

אחרי ההתקפה של נשיא 'המועצת' על 'קול ברמה' - בתחנה ממשיכים בקמפיין נגדי • הגר"מ מאזוז: "לחרוץ משפט על רדיו שרבבות אנשים נהנים ממנו, מתורה ומצוות? אסור לעשות את זה" • במהדורות של התחנות: ישי בקול ברמה, דרעי בקול חי
שלומי צור
ב' חשון התשע"ה / 26.10.2014 21:25

סערת קול ברמה נמשכת: אחרי דבריו החריפים של נשיא מועצת חכמי התורה הגר”ש כהן, אמש, על הרדיו, היום ממשיכים בתחנה בקמפיין נגדי.

הערב במהדורה המרכזית, השמיעו ברדיו הקלטה מדבריו של ראש ישיבת כסא רחמים הגר”מ מאזוז, ששיבח את הרדיו, ותקף את מתנגדיו.

“מורי ורבותי, רדיו קול ברמה הוא מיוחד”, אמר הרב מאזוז. “מיוחד, שאין בו לשון הרע, אין בו פגיעה ישירה, אם פעם שכח או השמיט או אמר משהו, זה לא פגיעה, פגיעה ישירה אין בו. הוא נקי מכמה וכמה דברים שנמצאים בערוצים אחרים, לכל אחד יש חשבונות משלו. וכאן כמה שאני שומע שאלות בהלכה, חידונים, פרשת שבוע”.

הרב מאזוז יצא נגד דבריו של הגר”ש ואמר: “אסור להוציא לעז על רדיו כזה, שאחרי שנים רבות כל החרדים בישראל, כל שומרי תורה ומצוות גם כאלה שכרגע הם לא שומרים תורה ומצוות נהנים ממנו. אני אומר על זה רמז, כתוב בגמרא בגיטין, ‘משנת רבי אליעזר בן יעקב קב ונקי’, קב זה קול ברמה, נקי מדיבורים רעים.

כל אלה שיש להם תלונות”, המשיך הרב מאזוז, “אפשר להסביר, אפשר להגיד, אבל אי אפשר ללחוץ על בן-אדם ‘תגיד מה שאני אומר לך’. אפשר להסביר, אולי אפשר לתקן כאן, לתקן אחרת, אבל לחרוץ משפט על רדיו שרבבות אנשים נהנים ממנו, מהדברים שלו, מתורה ומצוות? אסור לעשות את זה”.

הרב מאזוז התייחס גם לתוכניות הקלילות יותר ברדיו, שעליהן ככל הנראה יצא קצפו של הגר”ש ואמר: “מדי פעם חייבים לומר בדיחה, שהשומעים יהנו מזה, אומרים בדיחה פה בדיחה שם, והכל ברוח התורה”.

הרב מאזוז סיים את דבריו: “לכן תחזקנה ידיהם כל העושים במלאכת הקודש, במיוחד אלה שעוסקים בחוץ לארץ ועושים הכל למען שמו יתברך, אסור לדבר עליהם, חייבים תלמידי חכמים לפרגן זה לזה. צריכים כולם להתאחד תחת דגל של הקב”ה, אין לנו מפלגות, אין לנו מלחמות, כל השטויות האלה הבל הבלים, נהיה בני אדם, נהיה ישרים, הקב”ה אוהב ישרים”. אמר הגר”מ.

האזינו לדבריו:

מוקדם יותר, בתכנית חידודון עם עמי מימון, עלה לשידור, הגר”ב שמואלי, וגם הוא שיבח את הערוץ: “זה המכשיר שמזכה הכי הרבה את הרבים”, אמר הרב שמואלי. “הלא מי ייסד אותו? זה מורינו ורבינו, קול ברמה זה יסודו של מורינו ורבינו, שהשליח של זה היה רבי משה יוסף, ואני הייתי  עוד מעורב בזה, אני יודע. מורינו ורבינו עשה את הדבר הגדול הזה, הוא כל-כך נלחם בשביל שיהיה דבר כזה”.

כזכור אמש, במהלך השיעור הקבוע במוצ”ש בבית הכנסת היזדים,  תקף הגר”ש כהן בחריפות את ‘קול ברמה’ – ואמר: “תפתח את קול ברמה שנשמע ביללה, שאסור לשמוע אותו! נכון שאסור לשמוע אותו? אתם מסכימים איתי?”

 חכם שלום פנה לראשל”צ הגר”י יוסף, שישב לצידו: “כבוד הרב מסכים איתי?”

 הגר”י ענה: “ודאי, ודאי”.

 והגר”ש המשיך במתקפה: “בר מינן מה שהוא מקלקל אותנו”.

 “פעם נסעתי עם נהג”, סיפר הגר”ש. “פתח את הרדיו, התחלתי לשמוע, שטויות והבלים, לוקחים את התורה, עושים ממנה… תשבו תלמדו את הספרים, יש לנו תורה שלא משתנה, מסכן זה שלוקח את התורה עושה ממנה ביזנס”.

 כמה דקות לאחר מכן, הפסיקו בתחנת הרדיו ‘קול ברמה’ להעביר את השידור החי מה’יזדים’, לטובת מהדורת החדשות של השעה 22:00 – ומיד לאחר מכן עברו לתוכנית ‘שבוע טוב’.

 בתחנה השמיעו בלופ, את ברכת הגר”ע למאזיני הרדיו: “אני מברך את כל המאזינים היקרים ששומעים לקול ברמה, זה קול התורה קולו של התורה וכל העם רואים את הקולות של התורה, ולכן לכו ותשמעו ותגידו גם לחברים שלכם, כל אחד שלא שמע שישמע. שיהיה מקום שכולו תורה, שיכולו להרביץ תורה הקטן יהיה לאלף והצעיר לגוי עצום”.

 אין זו הפעם הראשונה שהגר”ש תוקף את קול ברמה.  לפני כשנה, גם אז בשיעור במוצ”ש, אמר: “כשהתחיל, התחיל על דברים טובים, רק להגיד דברי תורה, להגיד הרצאות טובות. בזמן האחרון, אתם יודעים קול ברמה, מה זה? קול ברמה נשמע ביללה. מפרסם דברים שקרנים נגד ש”ס, כמה שיכול להכפיש הוא מכפיש, צריך על כל דבר לעשות הכחשות. צריך לסגור אותו. האינטרסים הורגים אותנו”.

 כפי שדיווחנו הבוקר, בעקבות הדברים, החליט יהודה אבידן מאנשי ש”ס ופאנליסט קבוע ברדיו, להשהות את עצמו מכל פעילות בתחנה עד לקבל הנחיות מנשיא מועצת החכמים.

מי שכן עלה לשידור בתחנה, הוא ח”כ אלי ישי, שבניגוד לשאר אנשי ש”ס, בחר להתראיין הערב למהדורה המרכזית עם משה גלסנר.

מנגד יו”ר ש”ס אריה דרעי העניק ראיון נרחב לתחנה המתחרה ‘קול חי’, לרגל היארצייט לגר”ע יוסף זצ”ל, ושיבח את התחנה ש”מכבדת את זכרו של מרן”. גם הראשל”צ הגר”י יוסף התראיין למהדורה המרכזית בקול חי, בהגשת אבי מימרן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות