המקובל נגד נשיא ‘המועצת’: “קול ברמה זה יסודו של מרן”

אחרי המתקפה של חכם שלום כהן נגד 'קול ברמה' - התייצב היום המקובל רבי בניהו שמואלי להגנת התחנה: "זה המכשיר שמזכה הכי הרבה את הרבים. מי ייסד אותו? זה מורינו ורבינו" • "אם יש הערות, אפשר להעיר, אבל כללית זה יסודו של מרן"
שלומי צור
ב' חשון התשע"ה / 26.10.2014 15:55

סערת תחנת הרדיו ‘קול ברמה’: אחרי הדברים החריפים שאמר במוצאי שבת  נשיא מועצת חכמי התורה, הגר”ש כהן, נגד התחנה הספרדית, יוצא היום המקובל רבי בניהו שמואלי להגנת התחנה ואנשיה.

המקובל, ראש ישיבת המקובלים וממקורביו של הגר”ע יוסף זצ”ל, עלה לשידור בתכנית ‘חידודון’ בהגשת השדרן עמי מימון, ושיבח את הרדיו ועובדיו.

“זה המכשיר שמזכה הכי הרבה את הרבים”, אמר הרב שמואלי. “הלא מי ייסד אותו? זה מורינו ורבינו, קול ברמה זה יסודו של מורינו ורבינו, שהשליח של זה היה רבי משה יוסף, ואני הייתי  עוד מעורב בזה, אני יודע. מורינו ורבינו עשה את הדבר הגדול הזה, הוא כל-כך נלחם בשביל שיהיה דבר כזה”. 

 עמי מימון סיפר למאזינים כי ברדיו נהוג להתייעץ עם הרב בניהו שמואלי, והמקובל הגיב: “אני לא יודע מי אני שיתייעצו איתי, יש דברים ששואלים אותי, אדם הוא יהודי יקר, הוא מדבר איתי”.

עוד הוסיף הרב שמואלי: “זה זכות גדולה לשמוע את הדברים ברדיו, זה זכות גדולה, עם יראת שמים, עם מידות טובות, אנשים טובים, עם שיעורי תורה, יום ולילה לא ישבותו, ולחזק את הדבר הזה”.

האזינו לדברים:

כזכור אמש, במהלך השיעור הקבוע במוצ”ש בבית הכנסת היזדים,  תקף הגר”ש כהן בחריפות את ‘קול ברמה’ – ואמר: “תפתח את קול ברמה שנשמע ביללה, שאסור לשמוע אותו! נכון שאסור לשמוע אותו? אתם מסכימים איתי?”

חכם שלום פנה לראשל”צ הגר”י יוסף, שישב לצידו: “כבוד הרב מסכים איתי?”

הגר”י ענה: “ודאי, ודאי”.

והגר”ש המשיך במתקפה: “בר מינן מה שהוא מקלקל אותנו”.

“פעם נסעתי עם נהג”, סיפר הגר”ש. “פתח את הרדיו, התחלתי לשמוע, שטויות והבלים, לוקחים את התורה, עושים ממנה… תשבו תלמדו את הספרים, יש לנו תורה שלא משתנה, מסכן זה שלוקח את התורה עושה ממנה ביזנס”.

כמה דקות לאחר מכן, הפסיקו בתחנת הרדיו ‘קול ברמה’ להעביר את השידור החי מה’יזדים’, לטובת מהדורת החדשות של השעה 22:00 – ומיד לאחר מכן עברו לתוכנית ‘שבוע טוב’.

בתחנה השמיעו בלופ, את ברכת הגר”ע למאזיני הרדיו: “אני מברך את כל המאזינים היקרים ששומעים לקול ברמה, זה קול התורה קולו של התורה וכל העם רואים את הקולות של התורה, ולכן לכו ותשמעו ותגידו גם לחברים שלכם, כל אחד שלא שמע שישמע. שיהיה מקום שכולו תורה, שיכולו להרביץ תורה הקטן יהיה לאלף והצעיר לגוי עצום”.

אין זו הפעם הראשונה שהגר”ש תוקף את קול ברמה.  לפני כשנה, גם אז בשיעור במוצ”ש, אמר: “כשהתחיל, התחיל על דברים טובים, רק להגיד דברי תורה, להגיד הרצאות טובות. בזמן האחרון, אתם יודעים קול ברמה, מה זה? קול ברמה נשמע ביללה. מפרסם דברים שקרנים נגד ש”ס, כמה שיכול להכפיש הוא מכפיש, צריך על כל דבר לעשות הכחשות. צריך לסגור אותו. האינטרסים הורגים אותנו”.

כפי שדיווחנו הבוקר, בעקבות הדברים, החליט יהודה אבידן מאנשי ש”ס ופאנליסט קבוע ברדיו, להשהות את עצמו מכל פעילות בתחנה עד לקבל הנחיות מנשיא מועצת החכמים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רודפי פירסום
    26/10/2014 17:59
    ירושלמי
  1. הרב שמואלי ומשרתומר חסידיםהם רודפי כבוד ופירסום שמוכנים לעשות הכל כדי לקבל דקות שידור ואפילו בניגוד לדעת מרנן חכמי התורה.

  2. רדיו אשכנזי
    26/10/2014 19:54
    ספרדי
  3. קול ברמה קיבלו זיכיון לרדיו מזרחיאבל הקימו רדיו אשכנזי מובהק,רדיו שלליטאים גלסנרים וחסידים שוומנפלדים.רדיו של הדרת נשים וספרדים. הרב שלום כהן והרב יצחק יוסף ששוללים את התחנה צודקים.!.