מזכיר הממשלה מאשים: כך גלנט סיכל החלטת הגיוס של הממשלה

מזכיר הממשלה הודיע לשרים שלא תכונס ישיבת ממשלה על הגיוס - והפנה אצבע מאשימה ליועמ"שית: "דלת הכספת לאישור החלטה על הגיוס בממשלה ננעלה ואין מפתח" • האשים גם את גלנט: "אי אפשר היה לקבל עמדה מקצועית ממשרד הביטחון" • שר הבטחון: "האשמות שקריות"
אריה ריבקינד
י"ז אדר ב' התשפ"ד / 27.03.2024 19:48

מזכיר הממשלה יוסי פוקס חשף היום (רביעי), במכתב ששיגר לשרים, כיצד הצליח שר הביטחון יואב גלנט – בזמן ביקורו בארצות הברית – לסכל את ההחלטה שהתנגד לה על  חוק הגיוס.

מי זה הנגיד ר’ אהרן שליפא הופיע אצלו בחנוכת הבית? • צפו עד הסוף

“אי אפשר היה לקבל עמדה מקצועית ממשרד הביטחון”, הסביר פוקס.

פוקס הודיע במכתב שלא תכונס היום ישיבת ממשלה על חוק הגיוס – ובכך הפנה אצבע מאשימה לעבר הייעוץ המשפטי לממשלה ולמשרד הביטחון.

“דלת הכספת לאישור החלטה על הגיוס בממשלה ננעלה על ידי הייעוץ המשפטי לממשלה ואין מפתח, משום שמבחינה טכנית לא ניתן לקבל את התשתית המקצועית ממשרד הביטחון”, כתב.

מלשכת גלנט נמסר בתגובה: “ההאשמות שפורטו במכתבו של מזכיר הממשלה לשרים מגמתיות ושקריות. כל בקשה שהתקבלה באשר לשיתוף פעולה של דרגי המקצוע במשרד הביטחון או דבר מידע בנוגע לחוק הגיוס נענתה בחיוב, ותענה בחיוב בהמשך.

“בהתאם להנחיית שר הביטחון – אנשי משרד הביטחון ישתפו פעולה ויבצעו כל פעולה נדרשת כדי להגיע לחוק מוסכם על כל חלקי ממשלת החירום, אשר יענה על צורכי הביטחון”.

בתוך כך,  בממשלה נבחנת האפשרות שלא לבקש דחייה מבג”ץ – מאחר שהיועמ”שית מתנגדת ולכן אין סיכוי שהבקשה תתקבל – אלא לתקוף את סוגיית תקציב הישיבות ולטעון נגד שלילה בבת אחת של התקציבים, זאת משום שהמוסדות כבר “בנו” על הכסף שאמור להתקבל, ולכן אם מקצצים – אז שיהיה זה בהדרגה.

מוקדם יותר דווח, כי הממשלה מתעכבת בהגשת תגובתה לבג”ץ על מתווה לחוק הגיוס, משום שהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה נוטה להתנגד לבקשת דחייה נוספת.

בעקבות המשבר בקואליציה  וחוסר ההסכמות לגבי הנוסח המוסכם של טיוטת חוק גיוס חדש, בממשלה רוצים לבקש מבג”ץ דחייה של הגשת העמדה במספר שבועות, כדי לבצע עבודת מטה, כפי דרישת היועמ”שית שהוצגה ברגע האחרון.

אם הצדדים לא יגיעו להסכמות, מסתמן כי הממשלה תגיש את הבקשה בנפרד מבהרב-מיארה – שתגיש גם היא תשובה לבג”ץ.

הדד-ליין להגשת התשובה לבג”ץ הוא עד היום בחצות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות