משבר הגיוס: היועמ”שית מתנגדת לעוד דחייה, הממשלה תעקוף אותה

הממשלה אמורה להשיב עד חצות תשובה לבג"ץ על חוק הגיוס, אבל לא מצליחה לגבש מתווה • היועמשית לא מוכנה לתמוך בבקשת דחייה נוספת בהגשת התשובה • אם לא יושגו הסכמות, הממשלה עשויה להגיש את הבקשה לקבלת ארכה, ללא הסכמתה - והצדדים יגישו לבג"ץ תשובות נפרדות
חרדים 10
י"ז אדר ב' התשפ"ד / 27.03.2024 17:29

בקשת הארכה למתן התשובה לבג”ץ על מתווה חוק הגיוס – שהממשלה רוצה לבקש, עקב הפלונטר שנוצר בקואליציה – מתעכבת, בגלל שיח שמתנהל מול היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, שנוטה במצב הקיים להתנגד לבקשת דחיה נוספת.

מי זה הנגיד ר’ אהרן שליפא הופיע אצלו בחנוכת הבית? • צפו עד הסוף

לפי חדשות 12, בסביבת היועמ”שית מכחישים שזו עמדתה.

אם הצדדים לא יגיעו להסכמות, הממשלה עשויה להגיש את הבקשה לדחייה ללא הסכמתה, או לחילופין להגיש תשובה בלי הסכמתה.

לפי המסתמן עתה, היועמ”שית והממשלה יגישו תשובות נפרדות לבג”ץ.

הדד-ליין להגשת התשובה לבג”ץ הוא עד היום בחצות.

לפי דיווח ב-ynet, בכיר בקואליציה תקף את בהרב-מיארה על התנהלותה – והאשים אותה כי “היא רוצה שיתקיימו בחירות”. עם זאת, במערכת הפוליטית עדיין מקווים שבהרב-מיארה תשתכנע.

ראש הממשלה נפגש אמש עם נציגי החרדים, יחד עם שר המשפטים יריב לוין, אבל הצדדים לא הצליחו להגיע לנוסח מוסכם בנוגע למתווה חוק הגיוס.

הנציגים החרדים מבינים כי בשלב הנוכחי הסיכויים לאשר הצעת חוק ממשלתית חדשה אפסיים, בשל התנגדות היועצת המשפטית לממשלה ושר הביטחון יואב גלנט. אם לא תהיה דרמה של הרגע האחרון, צפויים בני הישיבות לאבד ביום ראשון את המעמד החוקי שמסדיר פטור מגיוס, בעקבות פקיעת החלטת הממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות