צווי מעצר נגד בכירים ישראלים? סמוטריץ’ מאיים: זה מה שאעשה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שיגר מכתב לראש הממשלה בו התריע כי במקרה בו יוצאו צווי מעצר לבכירים ישראלים ולוחמי צה"ל - יפסיק את העברת הכספים לרשות הפלסטינית מה שיוביל ויביא לנפילתה המיידית
אריה ריבקינד
י"ז ניסן התשפ"ד / 25.04.2024 13:29

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ שיגר היום (חמישי) מכתב ארוך לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו התריע כי במקרה בו יוצאו צווי מעצר לבכירים ישראלים ולוחמי צה”ל – יפסיק את העברת הכספים לרשות הפלסטינית.

במכתבו כתב השר סמוטריץ׳: “כידוע, בשנים האחרונות מקדמת הרש”פ שורת מהלכים חד צדדיים נגד ישראל בגופים בינלאומיים, ובכללם ה-ICC, ה-ICJ, מועצת הביטחון והעצרת הכללית של האו”ם.

“כזכור לך, עוד לפני המלחמה וכבר לפני כשנה ביקשתי במסגרת דיוני הקבינט לקיים דיון אסטרטגי שבמסגרתו נערוך מאזן רווח והפסד מקיומה של הרש”פ ונבחן את המשך הקשר שלנו איתה. טענתי כי בהינתן ההשלכות האסטרטגיות המסוכנות של ההליכים המשפטיים שמנהלת הרש”פ נגד ישראל, הרי שנזקה עולה על התועלות הטקטיות שיוצאות לנו מהתאום הביטחוני איתה ביו”ש ומפעולות הסיכול שלה”.

סמוטריץ הוסיף:  “אם עד כה ניתן היה לדחות את הדיון הזה ולחשוב שניתן יהיה להתמודד עם ההליכים שהרש”פ מקדמת ולמנוע את הגעתם לנקודה מסוכנת עבורנו, הרי שכעת נראה כי טבעת החנק מתהדקת סביבנו בשורת מהלכים שמקדמת הרש”פ בחסות המלחמה בעזה, טבעת חנק שתכליתה להפוך את ישראל למצורעת בעולם, לפגוע בצה”ל ובכלכלה ולכפות חד צדדית על ישראל את הקמתה של מדינת טרור ביהודה ושומרון ובעזה.

“בימים אלו הרש”פ פועלת מול התובע בבית הדין הפלילי בהאג להוצאת צווי מעצר נגד בכירים ישראליים, צעד מסוכן ותקדימי שיהווה חציית קו אדום. הרש”פ שואבת עידוד ולגיטימציה לפעולותיה מהפניית העורף של ממשל ביידן לישראל בהקשרים המשפטיים, באמצעות הטלת הסנקציות על המתיישבים וככל הנראה גם על צה”ל וכן מהטונים הצורמים של מנהיגי מדינות אירופה נגד ישראל בהקשרי המלחמה בעזה”.

לדברי השר, “הרש”פ פועלת, עם ארגוני דה-לגיטימציה פלשתינים ובינלאומיים לקידום אמברגו נשק נגד ישראל במטרה לעצור את המלחמה בעזה. הרש”פ רשמה הצלחה במועצת זכויות האדם של האו”ם שקיבלה ב-5 באפריל החלטה הקוראת לאמברגו נשק על ישראל ואנשיה פועלים משפטית בגרמניה, צרפת וסקוטלנד בכדי לפגוע בבניין הכח של צה”ל.

“בכירי הרש”פ מעודדים מהצלחותיהם ומהתהדקות הלחץ על ישראל ובוחנים מהלכים מולטיליטרליים נוספים שיפגעו בישראל, ובכלל זה קידום הליכים משפטיים נוספים בבית הדין באירופי לצדק, עיבוי ההליך של דרום אפריקה נגד ישראל, הפעלת לחץ על מדינות אירופה להטלת אמברגו נשק על ישראל, ועוד ועוד”.

עוד ציין שר האוצר כי הרש”פ פועלת במקביל “לקדם הכרה חד צדדית בה כמדינה, ואחרי שנבלמה במועצת הביטחון באמצעות הווטו האמריקני חותרת להעביר החלטה כזו בעצרת הכללית ופועלת לגיבוש רוב מקרב המדינות שיתמכו בכך.

“כל הנ”ל מצטרף ללחצים הבינלאומיים הגדולים המופעלים על ישראל לאפשר את כניסתה של הרש”פ לעזה ביום שאחרי חמאס, בחסות ‘רפורמות’ קוסמטיות ולהקים מדינת טרור ביהודה ושומרון ובעזה, באופן שבו הטבח הנורא שביצע חמאס באזרחי ישראל יעניק לערבים את מה שהם לא קיבלו עד כה ושה-7 לאוקטובר יהיה למעשה יום יסוד המדינה הפלשתינית. צעד שלא ניתן לפרשו אחרת מפרס אדיר לטרור, הרמת קרנו של חמאס שימוצב כמי שהצליח להביא לערבים הישג אדיר שלא התקבל בדרך אחרת, וממילא תמרוץ מסוכן לטרור וסכנה קיומית למדינת ישראל.

“בתוך הקורלס המדיני והמשפטי המסוכן הזה שאליו מנסים לדחוף את מדינת ישראל, הרש”פ מהווה שחקן פעיל ודומיננטי מאוד כפי שעולה מכל החומרים הגלויים והמודיעיניים. לא ניתן עוד לעבור על זה לסדר היום ולהפטיר כדאשתקד. במצב העניינים הנוכחי אני משוכנע שהרש”פ מהווה סכנה מיידית למדינת ישראל ועלינו להביא להפלתה”.

סמוטריץ’ הזכיר: “הנ”ל מצטרף לעובדה שעד היום כלל בכירי הרש”פ נמנעו מלגנות את הטבח שביצע חמאס באזרחי ישראל ויש מהם שאף גיבו אותו, לשיחת הניחומים שביצע אבו-מאזן לבכיר חמאס הניה על חיסול בניו המחבלים, ועוד.

“אני סבור, כפי שאמרתי לך בפגישתנו בערב החג, כי עליך להודיע באופן גלוי וחד משמעי כי ככל והמהלכים החד צדדיים הללו יקודמו ישראל תנתק את כל קשריה עם הרש”פ ותביא לנפילתה המיידית ותחיל את ריבונותה באופן מיידי וחד צדדי על כלל שטחי יהודה ושומרון. צעדים חד צדדיים יענו בצעדים חד צדדיים”.

“לצערי עד כה לא עשית זאת. הריני להודיעך כי ככל וייצא צו מעצר כל שהוא על ידי התובע של בית הדין בהאג נגד אזרח או חייל ישראלי במסגרת התיק שמנהלת הרש”פ נגד ישראל ו/או ככל שתתקבל החלטה חד צדדית בעצרת הכללית להכיר במדינה פלשתינית, אפסיק חד צדדית ובאופן מיידי את העברת כלל כספי הסילוקין לרש”פ ואורה על ביטול השיפוי הניתן לבנקים הישראליים הקרוספונדטיים המעבירים כספים לבנקים ביהודה ושומרון”.

הוא הפציר: “אבקשך להודיע זאת לכלל הגורמים הבינלאומיים ולהורות את מתאם הפעולות ביהודה ושומרון להודיע זאת לגורמי הרש”פ שאיתם הוא בקשר. לא אפקיר את לוחמי צה”ל ומפקדיו ולא אתן את ידי להמשך קיומה של רשות עויינת שמסכנת אותם ואת קיומה של ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות