1,017 עורכות ועורכי דין חדשים • כמה עו”ד ישנם כעת בארץ?

בין המוסמכים החדשים: 302 בוגרי אוניברסיטאות, 705 בוגרי מכללות ו-10 חברים חדשים שלמדו בחו"ל • לאחר טקס ההסמכה ישנם בארץ 79,163 עורכי דין פעילים
אבי כץ
י' אדר ב' התשפ"ד / 20.03.2024 19:22

בטקס חגיגי שהתקיים הערב (רביעי) בבנייני האומה בירושלים הוסמכו 1,017 עורכות ועורכי דין חדשים – בהם 577 נשים ו-440 גברים.

>>>תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

בין המוסמכים החדשים: 302 בוגרי אוניברסיטאות, 705 בוגרי מכללות ו-10 חברים חדשים שלמדו בחו”ל.

לאחר טקס ההסמכה ישנם בארץ 79,163 עורכי דין פעילים.

הטקס נערך במעמד שופט בית המשפט העליון נועם סולברג.

רגע מרגש בטקס היה עם עלייתם לבמה של מיכל ויעקב גבאי, הוריה של המתמחה שני גבאי הי”ד, שנרצחה בטבח בפסטיבל נובה – שנשאו דברים וקיבלו בשמה של בתם תעודת חברה לשם כבוד בלשכת עורכי הדין.

שני הי”ד, הייתה בוגרת מצטיינת של תואר במשפטים, התמחתה במשרד עורכי דין בתל אביב, וחלמה לעבוד כעורכת דין, חלום שנגדע באחת בטרם הספיקה להגשימו.

השופט נועם סולברג בירך את המוסמכים: “טוב נעשה אם נאמץ את עצת אסתר – ‘לך כּנוס’: אחדות, הסתופפות תחת המכנה המשותף. לנו, למשפטנים, תפקיד מיוחד בשיקום לו אנו זקוקים; זוכרים כולנו, כי ערב המלחמה, סוגיות משטריות ניצבו בראש סדר היום הציבורי. צרות אחרונות, לא השכיחו את הראשונות, המוסיפות לרבוץ לפתחנו.

“תיארתי בתמצית את מלכות השרירות הפרסית, העטופה בגינוני משפט וממשל. תמונת התשליל הישראלית לא יכולה להסתפק אפוא בצדקה פרטנית-קהילתית; גם במישור הציבורי-מוסדי, מוטל עלינו, ציבור המשפטנים, לתרום את חלקנו, על מנת שמערכת המשפט הישראלית תהא ‘תוכהּ כברהּ’, כנבואת ישעיהו – ‘בִּצְדָקָה תִּכּוֹנָנִי, רַחֲקִי מֵעֹשֶׁק כִּי לֹא תִירָאִי, וּמִמְּחִתָּה כִּי לֹא תִקְרַב אֵלָיִךְ’.

“אכן, עלינו להיות ראויים להקרבה הגדולה של הנופלים, הפצועים ובני משפחותיהם. במאמץ המוסרי הכולל, ישנו תפקיד מיוחד לנו, אנשי החוק והמשפט, בשקידה על בניית חברה צודקת, הוגנת, ובהמשך המסורת המפוארת של בית הלל ושמאי – תרבות של מחלוקת מתוך כבוד, ולשם שמים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות