שרשרת סדנאות למשפחות המיזם לביטחון תזונתי: מצפון תפתח טובה

בערי הצפון נערכו בימים האחרונים סדנאות עשירות תוכן למשפחות המשתתפות במיזם הלאומי לביטחון תזונתי של כולל חב"ד ומשרד הרווחה, שנועד להקל על משפחות מכל רחבי הארץ בהתמודדות הכלכלית והבריאותית היום-יומית 
אבי כץ
כ"ד אדר ב' התשפ"ד / 03.04.2024 14:11

מאות משפחות הנהנות מהמיזם הלאומי לביטחון תזונתי באזור הצפון, השתתפו בימים האחרונים בשורת סדנאות עשירות תוכן, הנוגעות לחיי הכלכלה, הרווחה והבריאות שלהן – במסגרת המיזם של כולל חב”ד ומשרד הרווחה.

המיזם הלאומי נועד להבטיח ביטחון תזונתי לאוכלוסיות החלשות ביותר בישראל, והוא משפיע כיום לטובה על חייהן של 35,000 משפחות ב-239 ערים ורשויות מקומיות, בין היתר באמצעות תמיכה כספית חודשית, וכן בסיוע לשימוש מושכל ויסודי בכלכלת הבית, המבטיח תזונה בריאה ואיכותית לכל בני הבית.

משפחות המיזם בחצור הגלילית השתתפו בסדנא להעצמה אישית וכלכלה. לאחר התכנסות וכיבוד קל, התקיימה סדנא להעצמה אישית וחיזוק להתנהלות נכונה. בהמשך הוקרנה מצגת מרגשת שחיזקה את המשפחות “לראות את הטוב והשפע הניתן לנו משמים ולזכור להודות על הכל”.

גם בטבריה נערכה סדנה מיוחדת למשתתפות המיזם. לכל אחת מן המשתתפות הוענקה חוברת הדרכה המדגימה עריכת קניות מחושבת כלכלית, המותאמת למארחת או מתארחת.

המשתתפות העניקו טיפים אחת לרעותה מההתמודדויות שלהן והעשירו את הידע המשותף והחוויתי באמצעות הטיפים החשובים. בחלק השני של הסדנה למדו המשתתפות את תורת עריכת השולחן מהדברים הבסיסים הקיימים בבית.

במגדל העמק, נערכה למשפחות המיזם סדנת בריאות בנושא ניקוי רעלים, במהלכה הוקרנה מצגת על חשיבות אכילת פירות וירקות על הערכים שלהם ואיך לשלבם בארוחות במהלך היום.

המרצה שאל את המשתתפות על התפריט היומי שלהם והסביר להם על החשיבות של המזונות שמכניסים הביתה וכיצד זה משפיע על כל המשפחה. לסיום המרצה הכין לכל המשתתפות שיקים בריאותיים טעימים במיוחד.

בקריית ים, למדו משפחות המיזם על בישול בריא ומזין, ועל דרכים קלות ומהירות להכנת ארוחה בריאה ומזינה. ילדים והורים הכינו יחדיו פסטה, ניוקי רטבים ומוקפץ. בסיום, משפחות המיזם ישבו לארוחה משותפת עם המאכלים שהכינו וסלטים.

גם בכרמיאל נהנו משפחות המיזם מסדנה ייחודית: הורים וילדים – קשר חיובי כמתכון לתזונה נכונה, וזאת, באמצעות משחק משותף. “שמחנו לראות כיצד כל ילד מצא לעצמו את המשחקים שמתאימים לו ולזכות לתשומת לב משמעותית מאבא או אמא”, סיפרו רכזי המיזם.

ביוקנעם השתתפו המשפחות בסדנת בריאות בנושא ניקוי רעלים, במהלכה הוקרנה מצגת על חשיבות אכילת פירות וירקות ועל הערכים שלהם ואיך לשלבם בארוחות במהלך היום.

ולא רק בצפון. עשרות נשים חד הוריות המתגוררות בעיר אלעד ונעזרות במיזם, התכנסו להרצאה מעשירה מפי הגב’ דנה ורון ולאחריה נהנו מתוכנית הרקדה כיפית ומשחררת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות