התחיל בכותל: 122 יתומים חגגו בר מצווה בשרשרת אירועים בירושלים

חגיגה בעיר הבירה: 122 נערים יתומים, ובהם יתומי מלחמה, חגגו היום  בר מצווה משותפת בארגון של 'כולל חב"ד'  • בצל המצב הבטחוני, היו חששות לגביי קיום האירוע, אולם בהתייעצות עם הגורמים הרלוונטיים, הוחלט שלא מוותרים על החגיגה המסורתית
אבי כץ
ח' ניסן התשפ"ד / 16.04.2024 01:11

חגיגת בר המצווה המרכזית:  בירושלים חגגו היום (שני) שרשרת אירועי בר מצווה ל-122 נערים יתומים מכל רחבי הארץ, ובהם יתומי המלחמה, לרגל יום הולדתו ה-122 של הרבי מליובאוויטש שיחול בי”א ניסן.

החגיגה המסורתית נערכת מידי שנה בערב י”א ניסן על ידי ‘כולל חב”ד’, וקודם לה ליווי מיוחד של ‘חסד מנחם מענדל’, הזרוע החינוכית של ה’כולל’, המלווה את היתומים ומכניסה אותם אל היום הגדול והמרגש בחייהם.

בימים האחרונים, עקב המתח הביטחוני, היו חששות לגביי קיומו של המעמד, אולם לאחר התייעצות עם גורמי ביטחון וגורמים נוספים, הוחלט ב’כולל’ לא לוותר על החגיגה המסורתית.

החגיגה נפתחה הבוקר בכותל המערבי, שם התקבלו הנערים בשירה ובריקודים. הם הורמו על הכתפיים, וסביבם נוצרו מעגלים-מעגלים של שמחה על ידי בני המשפחות המאושרים, שזוכים להכניס את בן משפחתם במעמד מרומם.

כל אחד מהנערים קיבל זוג תפילין אישי על ידי צוות ה’כולל’, בראשות המנהל המסור הרב שלום דוכמן. בנו הרב זלמן הגיע במיוחד מניו-יורק להביא את ברכת אביו.

משם, ניגשו הנערים לתפילת שחרית. בזה אחר זה עלו הנערים לתורה, ליד שריד בית מקדשנו.

בסיום החגיגה בכותל, נסעו הנערים, חתני בר המצווה, לבנייני האומה – שם התקיים טקס חגיגי וממלכתי, בהשתתפות הרבנים הראשיים, שרים ואורחי כבוד.

שרשרת האירועים נערכת בסיוע מכון ‘אי”ש ישראל’ – לעילוי נשמת הרב אברהם יצחק שלוסברג, תרומת בנו, הנגיד החסידי הרב אליהו שלוסברג.

במהלך החגיגה הגדולה, בהנחיית אפרים קמיסר והפקה של ‘צבעים הפקות’, הוענקו מתנות יקרי ערך לכל חתני המצוות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות