חג החירות, רחוק מהבית: מפונים מהצפון יסבו בסדרים ציבוריים • צפו בהכנות

עשרות אלפי מנות הוכנו במטבחי הענק של 'כולל חב"ד', לקראת 300 סדרים ציבוריים שייערכו ברחבי הארץ • כמות המנות זינקה משמעותית השנה, עקב הסדרים הייעודיים למפונים מהצפון  • הצצה להכנות במטבח הענק
אבי כץ
י"ג ניסן התשפ"ד / 20.04.2024 23:54

חג החירות גם למפונים: למעלה מ-50,000 מנות חג משובחות יוצאות היום מהמטבח הענק של ‘כולל חב”ד’ במעלה אדומים – היישר למוקדי עריכת 300 הסדרים הציבוריים ברחבי הארץ, תוך דגש מיוחד על האזורים בהם מתגוררים מפונים מהצפון, שנאלצו לעזוב את ביתם בחודשים האחרונים, עקב המלחמה המתמשכת עם חיזבאללה.

המנות כוללות מגוון סלטים, עיקריות ותוספות חגיגיות, שהוכנו במיוחד לכבוד חג החירות, זאת לצד מפות, כלים חד פעמיים, מצות ויין. אל מנות האוכל יצורפו גם סימני הסדר שיפארו את קערת החג שתוגש לכל משתתף.

בסיוע הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה וקרן מרומים, הוכנו מנות חג באופן מיוחד לסדרים הייעודים למפונים מהצפון, שייאלצו לחגוג את חג החירות הראשון מחוץ לבית.

“התפילה ‘לשנה הבאה בירושלים’ תהיה הפעם עם משמעות מוחשית יותר”, אמר הרב מנדי בלוי מכולל חב”ד.

סביב שולחנות הסדרים הציבוריים, ייסבו רבבות ישראלים, מכל שבטי ישראל. תופעה רווחת בשנים האחרונים, מביאה לכך שישראלים רבים, גם כאלה הנחשבים לאמידים מבחינה כלכלית, ומתגוררים במקומות יוקרה, נהנים לעשות את הסדר יחד עם מגוון אנשים, בסדרים המיוחדים האלה המאורגנים על ידי שלוחי חב”ד –  שמלווים את הסדרים בהנגשת ההסברים לאורך כל מהלך הסדר.

הסדרים הציבוריים, מהווים הזדמנות לרבבות המשתתפים ללמוד על חג הפסח ומשמעותו.

השלוחים, המובילים את הסדרים, מספרים את סיפור יציאת מצריים, מרחיבים על המנהגים ומלווים את שירי החג, לאורך ה’סדר’ שכולו חוויה יהודית מרגשת.

צילום: מנדי הכטמן
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות