רשת סופר פארם תפצה לקוחות ב-3 מיליון שקל: איך יחולק הפיצוי?

בתום פשרה שחתמה: הרשת תאלץ לתרום מוצרים בהיקף של 3 מיליון שקל לעמותות המסייעות לנזקקים, קשישים, ניצולי שואה ולכוחות הביטחון והמפונים • על מה הייתה התביעה?
חרדים 10
כ"ג אדר א' התשפ"ד / 03.03.2024 12:14

רשת סופר־פארם תאלץ לתרום מוצרים בהיקף של 3 מיליון שקל לעמותות המסייעות לנזקקים, קשישים, ניצולי שואה ולכוחות הביטחון והמפונים  מאזור עוטף עזה ואזור הצפון – בתום פשרה שחתמה.

לפי דיווח של ליטל דוברוביצקי באתר  ynet, בהסדר הפשרה שהוגש לבית המשפט, לאחר בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה בשנת 2020 נגד רשת סופר פארם, הוחלט שזו הדרך בה תפצה את הציבור.

כעת השופטת רחל ברקאי מבית המשפט המחוזי בת”א תבחן את ההסדר והאם לתת לו תוקף של פסק דין.

על פי הטענות של המבקש המיוצג על ידי עו”ד ליאור להב, סופר־פארם התקשרה לכאורה בהסכמים עם קניונים ומרכזים מסחריים בדרישה להיות רשת הפארם הבלעדית של הממחם ולא לאפשר לרשתות מתחרות לפתוח סניף משלהן באותו אזור. בכך הסדר הבלעדיות פוגע לכאורה במחירים התחרותיים שיכולים היו הלקוחות לקבל.

מנגד, סופר-פארם כפרה בבקשת האישור ובטענות כי הסדרי הבלעדיות עולים כדי הסדרים כובלים, וכן כפרה בטענה כי היא בעלת מונופול.

על פי ynet, הצדדים הגיעו להסכם פשרה שבמסגרתו היא תתרום מוצרים מתחום הטואלטיקה, סוללות, מכשור רפואי, ויטמינים, מוצרי ספיגה למבוגרים, משקפיים, טקסטיל וקוסמטיקה לנזקקים והקבוצות שהוזכרו.

במקביל, הרשת תשלם לתובע 150 אלף שקל ולעו”ד 600 אלף שקל שכר טרחה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות