אושרה הצעת המחליטים של רגב: כך יגיעו עובדים זרים יעודיים לתשתיות

העובדים הזרים אשר יגויסו לעבודה בבינוי תשתיות ייבחנו מקצועית בסרילנקה ובהודו על ידי משרד התחבורה - לפני הגעתם לישראל • יופעל מנגנון בקרה שיבטיח הגעה של עובדים מיומנים במקצועות התשתית
יוני גרין
ח' אדר ב' התשפ"ד / 17.03.2024 23:59

בשל מלחמת “חרבות ברזל” החל מה-7 באוקטובר הופסקה העסקתם של כ-70,000 עובדים פלסטיניים, שעבדו בענף הבנייה בישראל – ובכלל זה עובדים שהועסקו בבינוי תשתיות.

המשק נמצא במצוקה גדולה מאוד, דבר המוביל להעלאת יוקר המחיה והאטה בפרויקטים מרכזיים של תשתיות – מה שמחייב הבאת עובדים זרים והתנתקות מהעובדים הפלסטינים.

שרת התחבורה מירי רגב, הביעה את ביקורתה על כך שלא נעשים מספיק מאמצים של הגורמים הרלוונטיים להבאת עובדים זרים, דבר שהתחדד בביקורה בסרילנקה ובהודו,  שם מצפים עובדים מיומנים להגיע לישראל אך הבירוקרטיה עוצרת בעדם.

כפי שהבטיחה השרה רגב, אושרה היום הצעת המחליטים בנושא עובדים זרים, במטרה לאפשר המשך ביצוע פרויקטי התשתית בתקופת מלחמת חרבות ברזל ולשמור על הרציפות התפקודית.

העובדים הזרים אשר יגויסו לעבודה בבינוי תשתיות ייבחנו מקצועית על ידי משרד התחבורה לפני הגעתם לישראל. על פי ההחלטה, יופעל מנגנון בקרה שיבטיח הגעה של עובדים מיומנים במקצועות התשתית.

בנוסף, ההחלטה מנחה את שר החוץ ורשות האוכלוסין וההגירה, בשיתוף יתר המשרדים הנוגעים בדבר, לפעול במהירות האפשרית ליישום הסכמים בילטראליים קיימים ולהתקשר בהסדרים ובהסכמים בילטראליים חדשים בהליך מהיר, במטרה לאפשר את מימוש החלטה זו ולזרז הגעת עובדים זרים במקצועות התשתית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות