למרות התמתנות האינפלציה: הנגיד החליט להשאיר את הריבית 4.5%

בנק ישראל החליט שלא להוריד את הריבית בשל חוסר הוודאות הכלכלי שגורמת מלחמת 'חרבות ברזל' • "מדיניות הוועדה המוניטרית מתמקדת בייצוב השווקים והפחתת אי הוודאות, לצד יציבות מחירים ותמיכה בפעילות הכלכלית"
יוני גרין
כ"ט אדר ב' התשפ"ד / 08.04.2024 16:44

למרות התמתנות האינפלציה: בנק ישראל הודיע היום (שני) כי הריבית לא תרד ותישאר 4.5%.

הוועדה המוניטרית של הבנק החליטה להותיר את הריבית על כנה למרות שהאינפלציה ירדה בחודש מרץ ל-2.5%, בתוך טווח היעד של בנק ישראל – זאת בשל חוסר הוודאות הכלכלי שגורמת המלחמה והחשש שהאינפלציה תצא משליטה בהמשך.

לפי הודעת הוועדה המוניטרית בבנק המרכזי, “על רקע המלחמה, מדיניות הוועדה המוניטרית מתמקדת בייצוב השווקים והפחתת אי הוודאות, לצד יציבות מחירים ותמיכה בפעילות הכלכלית. תוואי הריבית ייקבע בהתאם להמשך התכנסות האינפלציה ליעדה, המשך היציבות בשווקים הפיננסיים, הפעילות הכלכלית והמדיניות הפיסקלית”.

בפברואר בנק ישראל החליט להשאיר את הריבית על 4.5%, בניגוד להערכות רוב הבנקים הזרים שסברו כי הנגיד יוריד אותה בפעם השנייה ברציפות מאז החלה המלחמה, וחרף העובדה שהאינפלציה נכנסה בינואר לטווח היעד שקבע הבנק.

בינואר בנק ישראל הוריד את הריבית ב-0.25% – הפחתה ראשונה שלה זה כארבע שנים, מאז משבר הקורונה.

בשבוע שעבר חברת דירוג האשראי הבינלאומית פיץ’ (Fitch Ratings) הודיעה על אישור מחדש של דירוג האשראי של מדינת ישראל ברמה של A+, על הסרת “המעקב השלילי” ועל עדכון תחזית הדירוג מ-“יציבה” ל-“שלילית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות