מכה לנוסעי תחבורה ציבורית בערים חרדיות: זו החברה שתשבות בשבוע הבא

בשבוע הבא תחל שביתה כללית של מאות נהגי האוטובוסים בחברת בית שמש אקספרס: "המציאות בלתי נסבלת" • צפי לשיבושים כבדים בבית שמש, ירושלים, בני ברק, פתח תקווה  וקריית גת
יוני גרין
י"ט שבט התשפ"ד / 29.01.2024 14:52

מאות מעובדי חברת בית שמש אקספרס הכריזו על סכסוך עבודה – לקראת שביתה כללית בשבוע הבא. זאת, בשל אי הגעה להסכמות עם הנהלת החברה על תנאי העסקתם של הנהגים ושמירה על זכויותיהם.

נתקלתם בבעיה ברישום לגן ילדים, בתי ספר וסמינרים? • כל המידע כאן

בהודעה שנשלחה בשבוע שעבר לעו”ד רבקה ורבנר, הממונה על יחסי העבודה, נכתב כי בעוד כשבוע צפויים מאות נהגי החברה לצאת לשביתה וזאת בשל משיכת זמן במו”מ להסכם קיבוצי וסירוב החברה לעמוד בהתחייבויותיה בנוגע להבטחת זכויות הנהגים.

בית שמש אקספרס היא חברה הפועלת באזור בית שמש, ירושלים, בני ברק, פתח תקווה, תל אביב וקריית גת, באמצעות 26 קווי תחבורה ציבורית. השביתה צפויה בכלל הקווים של החברה.

לטענת העובדים, במשך כמעט שנתיים ניסו בהסתדרות הלאומית, המאגדים את רוב נהגי האוטובוסים בחברות התחבורה הציבורית הפרטיות בישראל, יחד עם ועד העובדים, לגבש הסכם חדש וראוי, אך לטענתם הנהלת החברה מתעקשת שלא לשתף פעולה ושוללת מהנהגים זכויות שהובטחו ושניתנו בתחילת פעילותה של החברה.

ועד העובדים בחברת ‘בית שמש אקספרס’: “הקמת ועד העובדים נועדה לשמור על זכויות העובדים שהובטחו לכלל הנהגים עם קבלתם לחברה, להוות עבורם אוזן קשבת ולשפר את תנאיהם באופן שיביא לביטחון תעסוקתי לאורך זמן. לאור הקיפאון במו״מ בשבוע הבא תחל שביתה של כלל הנהגים בחברה”.

עו”ד מעיין גרימברג, מנהל סקטור תחבורה הציבורית בהסתדרות הלאומית: “נציגות העובדים פעלה רבות על מנת להימנע מהכרזת סכסוך העבודה לקראת שביתה כוללת, אך לבסוף טובת העובדים ורווחתם עומדת לנגד עינינו. נמשיך לעבוד יחד עם העובדים ונפעל להבטחת עתידם בחברה משגשגת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות