הנה באה הרכבת: עסקת רכש קרונות חשמליים בשווי 1.7 מיליארד יורו

בהתאם למדיניות שרת התחבורה ולאחר אישור דירקטוריון הרכבת: נחתם הסכם רכש של 96 קרונות דו קומתיים תוצרת אלסטום ו-81 קרונועי ddemu תוצרת סימנס
יוני גרין
י"ב שבט התשפ"ד / 22.01.2024 19:54

בהתאם למדיניות שרת התחבורה מירי רגב: בתום עבודת מטה מאומצת שרוכזה על ידי מנכ”ל המשרד, יחד עם רכבת ישראל ומשרד האוצר, אושרה תכנית רכש של 96 קרונות דו קומתיים תוצרת אלסטום ו-81 קרונועי ddemu תוצרת סימנס בהיקף כולל של כ-1.7 מיליארד יורו.

איפה אתם רוצים את הדירה שלכם? הגרלת ‘דירה בהנחה’ • כל הפרטים

מדובר בתכנית שמטרתה לשפר את השירות הרכבתי וטיפול בעומסי הנוסעים.

במסגרת התכנית, נרכשו קרונות חדשים שיוסיפו כ-22 מיליון מקומות ישיבה בחישוב שנתי. הרכש שאושר יכלול רכבות ארוכות שמשפרות את מסוגלות הנסועה של הרכבת, ומאפשרות הקטנה של גודש הנוסעים והצפיפות ברכבות.

במעמד החתימה על ההסכם הרכש להצטיידות רחבת היקף בקרונות וקרונועים חשמליים לפי תכנית רכש שהציגה הנהלת הרכבת, השתתפו מנכ”ל משרד התחבורה משה בן זקן, אנדרו דלון נשיא אזורי של חברת אלסטום ומנכ”ל אלסטום ישראל ערן כהן.

במעמד החתימה ציין מנכ”ל משרד התחבורה כי רכבת ישראל חווה בשנים האחרונות גידול משמעותי ומתמיד בביקושים. מדובר על מהלך הצטיידות חסר תקדים, הכולל מאות קרונות חשמליים מתקדמים שיאפשרו להגדיל את מספר הנסיעות מ-70 מיליון בשנת 2019 לכ-105 מיליון בשנת 2025, ו-300 מיליון בשנת 2040.

אלה יסייעו לרכבת ישראל להיערך לעידן חדש ולקווים חדשים שייפתחו בשנים הקרובות, וכן יופעלו בפרויקטים המסילתיים המבוצעים כיום בהנחיית משרד התחבורה, כגון מסילת 431 והמסילה המזרחית.

התכנית החדשה תגדיל בעשרות אחוזים את קיבולת הנוסעים, תפחית את הצפיפות בשעות השיא, ותשפר את השירות הרכבתי. זאת, בהתאם למדיניותה של השרה רגב על תחבורה מבוססת על מערכות הסעת המונים מתקדמות של רכבות קלות וכבדות.

הרכש שאושר כולל 96 קרונות דו קומתיים מתוצרת אלסטום, ביניהם גם קרונות מרוהטים באופן ייעודי לנסיעה עם אופניים. אלה יאפשרו להאריך את כל הרכבות מסוג זה ל-8 קרונות. כמו כן, מהלך זה יאפשר להוציא מהשירות רכבות חד קומתיות בעלות קיבולת נמוכה יותר בהשוואה לחדשות, והפעלת רכבות בתצורה מיטבית המסיעות למעלה מ-1,200 נוסעים בישיבה.

הקרונועים החשמליים מתוצרת סימנס יצטרפו ל-24 סטים הפעילים בצי מזה כשנתיים, ול-36 סטים נוספים אשר צפויים להתחיל להגיע לישראל במהלך השנה הנוכחית. הקרונות הדו קומתיים מתוצרת אלסטום יצטרפו ל-580 קרונות מסוג זה הקיימים בצי.

במסגרת תהליך הקליטה של הקרונועים החשמליים מתוצרת סימנס, ולאחר שהתקבלו התייחסויות הנוסעים ובוצעה עבודת מטה מקיפה, ישודרגו הקרונועים החדשים שיגיעו החל מסוף השנה הנוכחית, יוגדלו השולחנות הקיימים היום לשולחנות עבודה גדולים יותר שיתאימו לעבודה עם מחשב נייד, ישודרגו המושבים, יתווספו שקעי USB וכן שקעי 220 וולט, וכן אופיין קרון אופניים ייעודי בו יוגדל מרווח הפנים, ויותקנו מתקני עגינה לצד אמצעי בטיחות נוספים.

מנכ”ל משרד התחבורה משה בן-זקן: “ההסכם שנחתם בברכת השרה רגב עם חברת אלסטום העולמית מלמד כי היא מאמינה בחוסנה ובאיתנותה של הכלכלה הישראלית גם בימי מלחמה. ההסכם מגיע לאחר עבודת מטה מאומצת של משרד התחבורה ורכבת ישראל תוך שיתוף פעולה מלא עם משרד האוצר”.

יו”ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו”ד משה שמעוני, בירך על ההחלטה: “זוהי בשורה לנוסעים. אנחנו ממשיכים את החלטה של שרת התחבורה לחבר את ישראל באמצעות רשת מסילות, ונערכים לשלב הבא בתוכנית שהוא להסיע את ישראל עם צי חדיש, חשמלי, ירוק ונקי לסביבה, אשר ישפר משמעותית את השירות הרכבתי בכל הארץ. זאת בהמשך לתוכנית החומש שאושרה על ידי דירקטוריון הרכבת. אני מודה להנהלת הרכבת ולאנשי משרד התחבורה ומשרד האוצר על תמיכתם במהלך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות