בהשקעה של 8 מיליון: בעיר הירוקה הוקם מסוף אוטובוסים 100% חשמלי

שרת התחבורה מירי רגב חנכה את פרויקט 'עיר ירוקה' בדימונה, הכולל מסוף אוטובוסים המופעל כולו באנרגיה חשמלית נקייה • בעיר יופעלו עשרות אוטובוסים חשמליים, עם 30 עמדות טעינה במסוף
יוני גרין
כ"ז שבט התשפ"ד / 06.02.2024 15:20

היום (שלישי) נפתח מסוף האוטובוסים המחודש של דימונה, במעמד שרת התחבורה מירי רגב, ראש העיר בני ביטון, מנכ”ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי, ומנכ”ל המשרד משה בן זקן.

המסוף שודרג בהובלת משרד התחבורה בהשקעה של כ-8 מיליון שקלים.

בעיר יופעלו עשרות אוטובוסים חשמליים, עם 30 עמדות טעינה במסוף ותשתית ל-20 עמדות נוספות בעתיד. השימוש באוטובוסים חשמליים בעיר דימונה יפחית באופן משמעותי את זיהום האוויר וישפר את איכות חיי התושבים כתוצאה מהפחתת הרעש והזיהום הנפלטים ממנועי הדיזל.

בכך מצטרפת דימונה לשורה של ‘ערים ירוקות’ בישראל, ובהן בני ברק, כרמיאל וקריית מלאכי, שבהן העביר משרד התחבורה את מערך האוטובוסים העירוני להנעה חשמלית נקייה וחסכונית.

שרת התחבורה: “התחבורה הציבורית בישראל על כל מרכיביה עוברת מהפכות אדירות, הן במטרופולינים והן בפריפריה. המסוף החדש שאנו חונכים היום בדימונה הוא נדבך נוסף בהפיכת התחבורה הציבורית בישראל לירוקה יותר, חסכונית יותר ומזהמת פחות. אני גאה על כך שאחת הערים הראשונות בישראל שנהנות ממערך אוטובוסים שכולו חשמלי היא דימונה, מבירות הפריפריה החשובות שלנו. יחד נמשיך לקדם את ישראל לכיוון של תחבורה ירוקה ונקייה, הן בתחבורה הציבורית והן ברכב הפרטי”.

צילום: אריאל לייבוביץ

ראש העיר דימונה, בני ביטון: “דימונה הפכה השבוע לאחת הערים הראשונות לערים ירוקות. מדובר במהפכה אדירה, מה גם שדימונה ממתגת את עצמה כעיר ירוקה בהקמת שכונות אקולוגיות כדוגמת שכונת השחר. ברצוני להודות לשרת התחבורה מירי רגב, למנכ”ל משרדה בן זקן ולצוות עובדי משרד התחבורה. אני רוצה להאמין ולקוות כי גם שאר היישובים יהפכו להיות ירוקים, כחלק מתהליך עולמי בריא לאנושות”.

מנכ”ל משרד התחבורה, משה בן זקן: “מסוף אוטובוסים מתקדם ובו עשרות עמדות טעינה לאוטובוסים הוא התגשמות חזון משרד התחבורה שהתוותה השרה רגב לקידום תחבורה ציבורית חכמה, יעילה ושירותית. אני מודה לכל הגורמים שהיו שותפים שלנו למהלך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות