נתניהו: “ההחלטה הבזויה באו”ם לא תחייב את ממשלת ישראל”

ראש הממשלה מגנה את ההחלטה באו"ם: "העם היהודי אינו כובש בארצו ובבירתנו הנצחית בירושלים" • רומז שלא ישתף פעולה עם בית הדין בהאג
אריה ריבקינד
ז' טבת התשפ"ג / 31.12.2022 20:16

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (מוצאי שבת) להצבעה על ההצעה האנטי-ישראלית בעצרת האו”ם, לפיה ניתן יהיה לבקש חוות דעת משפטית בנוגע ל”משמעות המשפטית של הכיבוש הישראלי המתמשך”  – וגינה אותה.

“כמו מאות ההחלטות המעוותות נגד ישראל שהתקבלו בעצרת הכללית של האו”ם במהלך השנים, כך ההחלטה הבזויה שהתקבלה היום לא תחייב את ממשלת ישראל”, אמר נתניהו.

ראש הממשלה הוסיף: “העם היהודי אינו כובש בארצו ואינו כובש בבירתנו הניצחית ירושלים. שום החלטה של האו”ם לא תעוות אמת היסטורית זאת.

“בימים האחרונים קיימתי שיחות עם מנהיגים בעולם ששינו בעקבות כך את הצבעתם.

“יחד עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, שגריר ישראל באו”ם גלעד ארדן ואנשי משרד החוץ הגענו להישג חשוב. בהחלטה שהתקבלה באו”ם בחודש נובמבר היה לפלסטינים רוב מוחלט מהמדינות החברות באו”ם שתמך ביוזמה שלהם. אלה שלא תמכו, שהתנגדו, נמנעו, נעדרו, הם היו במיעוט – כעת, לאחר התערבותנו, 11 מדינות שינו את אופן הצבעתם וכתוצאה מכך התהפכו היוצרות – אלה שתמכו ביוזמה הפלסטינית הפכו למיעוט מכלל החברות באו”ם ואלה שלא תמכו בפלסטינים היו רוב המדינות החברות באו”ם.

“אני מבקש להודות לנשיא המדינה יצחק הרצוג, לשגריר ישראל באו”ם גלעד ארדן וציוותו, ולאנשי משרד החוץ על שיתוף הפעולה בהבאת הישג חשוב זה. נמשיך להילחם למען האמת”.

ישראל למעשה צריכה להחליט אם לשתף פעולה עם בית הדין בהאג בנוגע לחוות הדעת המשפטית. נתניהו בהתבטאותו רומז על כך שזה לא יקרה.

בהצבעה שהתקיימה ביום שישי הצביעו 87 חברות באו”ם הצביעו בעד, 24 התנגדו – ביניהן ישראל וארצות הברית – ו-53 מדינות נוספות נמנעו. כל המדינות הערביות שנמצאות ביחסים דיפלומטיים עם ישראל תמכו בהצעה, כמו גם רוסיה וסין.

שגריר ישראל לאו”ם, גלעד ארדן, אמר על הצעת ההחלטה: “שום בית דין או גוף בין-לאומי לא יכול לקבוע, שישראל כובשת בארצה או שנוכחותנו בירושלים וביהודה ושומרון אינה חוקית. להליך בבית דין שמקבל מנדט מגוף מעוות מוסרית כמו האו”ם- אין לגיטימציה”.

שר החוץ אלי כהן אמר בתגובה להצבעה: “החלטה אנטי ישראלית מעניקה רוח גבית לארגוני הטרור ותנועת ה-BDS האנטישמית ופועלת נגד העקרונות המוסכמים על האו”ם עצמו. היוזמה הזו היא טעות נוספת של ההנהגה הפלסטינית אשר במשך שנים תומכת ומסיתה לטרור ומובילה את עמה בדרך שפוגעת בפלסטינים עצמם ובאפשרות לפתרון הסכסוך”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות