מתנה לנתניהו? ארה”ב תחריף את הסנקציות על המשטר האיראני

מזכיר המדינה התקשר לברך את השר אלי כהן • צפוי לבקר בישראל לקראת סוף חודש ינואר • בחודש מרץ צפוי 'פורום הנגב' להתכנס במרוקו: השניים הסכימו כי בשלב זה ספק אם יהיה ניתן לצרף את סעודיה לפורום - המאמצים יכוונו להביא מדינות אפריקניות שאין להן קשר עם ישראל
חרדים 10
ט' טבת התשפ"ג / 02.01.2023 20:58

ממשל ביידן צפוי להחריף את העיצומים על איראן, מתוך הנחה שהסכם הגרעין חדל להיות רלוונטי.

שר החוץ של ארה”ב, אנתוני בלינקן, שוחח היום לראשונה עם עמיתו הישראלי, ח”כ אלי כהן. הבכיר האמריקני התקשר לברך את כהן על כניסתו למשרד החוץ. השניים דנו בשורת נושאים מרכזיים על סדר היום המדיני.

לפי דיווח של אריאל כהנא ב’ישראל היום’, בלינקן אישרר בשיחה את דברי הנשיא ביידן כי “הסכם הגרעין מת”. בלינקן הוסיף, כי הממשל מתכוון לרתום את מדינות אירופה להחרפת העיצומים על איראן.

מזכיר המדינה האמריקני העלה גם את הסוגיה הפלסטינית ושב על מחוייבות הממשל לרעיון שתי המדינות, אולם בנקודה זו לא נרשמה הסכמה בין הצדדים.

השניים דנו גם בהרחבת ‘הסכמי אברהם’ והוספה של מדינות שעדיין אינן מכירות בישראל.

בחודש מרץ צפוי ‘פורום הנגב’ להתכנס במרוקו פעם נוספת, בהשתתפותם של בלינקן, כהן ושרי החוץ שחתמו על ‘הסכמי אברהם’.

לפי הדיווח, השניים הסכימו כי בשלב זה ספק אם יהיה ניתן לצרף את סעודיה לפורום ועל כן המאמצים יכוונו להביא לוועידה מדינות אפריקניות שאין להן קשר עם ישראל.

השיחה בין השניים נמשכה כ-40 דקות והשניים סיכמו להיפגש בקרוב.

בלינקן צפוי לבקר בישראל לקראת סוף חודש ינואר, לאחר ביקורו בארץ של היועץ האמריקני לביטחון לאומי ג’ק סאליבן בעוד כשבועיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תיק 6000 ?
    03/01/2023 07:56
    פרקליטושווילי
  1. המתנה האמריקאית לביבי שנחשפת בכתבה מובילה לתיק נוסף מטעם וביוזמת השמאל ?