המדינה לבג”ץ: עובדים על תוכנית פעולה לגיוס חרדים בזמן המיידי

המדינה הגיבה בתצהיר משלים לבג"ץ על גיוס חרדים: "הרשויות שוקדות על גיבוש תכנית לגיוס מדורג של בני הציבור החרדי" • לטענת המדינה, "עבודת המטה הראשונית צפויה להסתיים בתוך מספר שבועות"
חרדים 10
כ"ג ניסן התשפ"ד / 01.05.2024 12:24

המדינה הודיעה היום (רביעי) בתצהיר לבג”ץ כי נמשכות עבודות המטה שנועדו למימוש גיוס חרדים בטווח הזמן המיידי.

לטענת המדינה, כבר מחודש דצמבר החלו משרד הביטחון וצה”ל בעבודת מטה לקידום שילובם של בני הציבור החרדי באופן מדורג בצה”ל, לצד פעולות שישפיעו על גיוס בטווחים ארוכים יותר.

המדינה עדכנה, כי בדיונים שנערכו נבחנו חלופות להיערכות מערכת הביטחון לגיוס בני הציבור החרדי, בהתחשב במורכבויות השונות הנוגעות לגודל האוכלוסייה, מאפייניה וצרכי המלחמה המתנהלת.

לטענת המדינה, “עבודת המטה הראשונית צפויה להסתיים בתוך מספר שבועות”.

המדינה הדגישה כי תעדכן בפרטי התכנית את בג”ץ לקראת הדיון בעתירות שהוגשו בנושא גיוס חרדים.

בסוף חודש מארס פרסם בג”ץ צו ביניים להפסקת התקציבים לבני הישיבות החייבים בגיוס לצה”ל. בצו נכתב: “נאסר על המשיבים לבצע העברות כספים לצורך תמיכה במוסדות תורניים עבור תלמידים שלא קיבלו פטור או דחייה משירות צבאי ולא התגייסו לגיוס מאז חודש יולי 2023 מכוח החלטת ממשלה”.

הרכב מורחב צפוי לדון בעתירות שהוגשו על גיוס חרדים במהלך החודש הנוכחי.

לאחר שלא הגיעו להסכמות פנימיות בקואליציה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקש הארכה של 30 יום מבג”ץ בעניין חוק הגיוס. ראש הממשלה פנה באופן עצמאי לבית המשפט ולא באמצעות היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, וטען כי הממשלה לא דנה “מספיק בנושא בגלל המלחמה”.

לאחרונה אישרה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לממשלה לקבל ייצוג נפרד בבג”ץ על חוק הגיוס ולמעשה שינתה את החלטתה הקודמת. האישור ניתן לאחר שמזכיר הממשלה יוסי פוקס ביקש מהמשנה ליועצת המשפטית לממשלה, גיל לימון, לאשר לממשלה ייצוג נפרד בדיון בבג”ץ על העתירות שהוגשו נגד הפטור מגיוס לחרדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות