צה”ל ממליץ: לבטל ההילולא במירון • אין עדיין מתווה הילולא מצומצמת

הערכה בצה"ל: ירי חיזבאללה להר מירון לא ייפסק בחודש הקרוב • הר מירון צפוי להיות מוכרז כשטח צבאי סגור במהלך השבוע שלפני ל"ג בעומר • המשטרה יצטרכו לאכוף את הצו מול אלפים שינסו להסתנן לארץ • במשטרה משאירים פתח לקיום ההילולה במתכונת מצומצמת
חיים טוויל
כ"ג ניסן התשפ"ד / 01.05.2024 11:47

אחרי הערכת מצב בפיקודי העורף והצפון: בצה”ל ממליצים לממשלה לבטל את אירועי הילולת ל”ג בעומר בהר מירון, שתתקיים בעוד כשלושה שבועות.

ההנחה בצה”ל היא כי ירי הטילים של ארגון הטרור חיזבאללה לעבר הר מירון יימשך גם בחודש הקרוב, ולכן  בצבא החליטו להמליץ שלא לערוך השנה, בשום מתכונת, את ההילולה של הרשב”י בציון במירון.

מדובר צה”ל נמסר: “בהתאם להערכת המצב המבצעית העדכנית, צה”ל המליץ לגורמים הרלוונטיים על ביטול אירועי הילולת הרשב״י בהר מירון, הצפויים להתקיים בין התאריכים 25-26 במאי 2024. אין שינויים נוספים בהנחיות לעורף”.

בעקבות כך, הר מירון צפוי להיות מוכרז כשטח צבאי סגור במהלך השבוע שלפני ל”ג בעומר – שחל השנה במוצ”ש וראשון –  תחת אכיפה של המשטרה והמשטרה הצבאית.

אולם כעת יעמוד בפני כוחות הביטחון אתגר קשה לא פחות: איך למנוע ניסיונות להסתנן להר, ולאכוף את איסור הכניסה על רבבות מתפללים ביום ההילולא.

גורמים במשטרת ישראל ומשרד ירושלים ומסורת ישראל הבהירו, כי אין עדיין מתווה להילולא מצומצמת ורק לאחר שתתקבל החלטה על ידי פיקוד העורף יתאפשר לגבש מתווה שישמר באופן בטוח את המסורת במקום.

למרות שהצבא ממליץ שלא לקיים את האירוע, מפכ”ל המשטרה קובי שבתאי, מפקד מחוז צפון ניצב שוקי תחאוכה, פרויקטור מירון יוסי דייטש, סמנכ”ל משרד ירושלים ומסורת ישראל חיים רוזנשטיין ובכירים נוספים מסגל הפיקוד ערכו אתמול סיור בהר מירון, תוך שהם משאירים פתח לקיום ההילולה במתכונת מצומצמת.

בהודעת המשטרה נכתב: עבודת המטה והדיונים נערכים תוך הבנה שייתכן ונוכח המצב הביטחוני לא יתאפשר לקיים את האירוע בהשתתפות המונים כבכל שנה.

המפכ”ל קיבל סקירה מהמשתתפים אודות היערכויות כלל הגורמים שנוטלים חלק בעבודת המטה, והאופציות השונות העומדות בפני מקבלי ההחלטות בהתאם לתנאים הביטחוניים והבטיחותיים הנדרשים.

בשלב זה, העבודות במתחם ההר מתמקדות בתשתיות קבע בלבד, כאלו שישמשו את ציבור המבקרים בהר בשנים הבאות.

“אנחנו נערכים לכל תרחיש”, אמר מפכ”ל המשטרה. “ההחלטה הסופית על אופן קיום האירוע תתקבל בימים הקרובים בידי פיקוד העורף, יחד עם גורמי הביטחון והדרג המדיני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות