נהגו של בן גביר: ‘נסעתי בזהירות, הרכב הפוגע נכנס במהירות אדירה’

הנהג משה אייכנשטיין צפוי לומר בחקירתו כי נסע באדום בהתאם להיתר שניתן לו, וכי כלי הרכב שפגע בו ובשר התעלם מכלי הרכב שעצרו לשיירת השר שחצתה באדום • "פעלתי על פי ההנחיות וההיתר שלי, כממלא תפקיד, לנסוע באדום בנסיעה מבצעית"
חיים טוויל
כ"ג ניסן התשפ"ד / 01.05.2024 15:32

משה אייכנשטיין, נהגו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, צפוי להיחקר היום (רביעי) במשטרת רמלה. הוא צפוי לטעון כי הוא “פעל על פי ההנחיות וההיתר, כממלא תפקיד, לנסוע באדום בנסיעה מבצעית”.

 

משה אייכנשטיין, נהגו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אמור להגיע היום (רביעי) לחקירה במשטרת רמלה לאחר שנהג ברכבו של השר בזמן התאונה לאחר הפיגוע בעיר ביום שישי האחרון.

אייכשנטיין צפוי לטעון:  “פעלתי על פי ההנחיות וההיתר שלי, כממלא תפקיד, לנסוע באדום בנסיעה מבצעית”. עוד יטען כי הוא נסע בזהירות, עצר בכניסה לצומת ונתן לכלי רכב לעבור, ולפני שהגיע כלי הרכב הפוגע, עצר כלי רכב אחר, והנהג הפוגע למעשה התעלם מעצירת כלי הרכב לפניו, ונכנס במהירות גבוהה בהם.

שוש חיון, עורכת דינו של אייכנשטיין אמרה: “כמו שמסר השר, משה פעל בהתאם להנחיות שהוא קיבל. הוא עבר הכשרה, הוא מחזיק בהיתר נהיגה ברכב של שר, היתר ממשרד התחבורה ומאגף התנועה של המשטרה לנסוע בנסיעה מבצעית.

“החוק מתיר לו, יש הנחיות ברורות כיצד הוא אמור לנסוע. הוא עמד בכל כללי הזהירות, עצר בכניסה לצומת, זחל בצומת. למעשה יש גם רכב מסחרי שראה אותו ושמע אותו, אי אפשר שלא לשמוע. היו סירנות מכל השיירה של הרכבים, הוא צפר בכניסה לצומת ואכן יש רכב מסחרי שרואים בכל הסרטונים שעוצר”.

היא הוסיפה: “הנהג הפוגע בחר להתעלם מהרכב שעצר בצומת, עקף אותו ונכנס במהירות אדירה ברכב של השר ופגע בו”.

“משה מבחינתו נקט בכל אמצעי הזהירות המחייבים אותו, הוא זחל בצומת, עצר ולראיה יש רכב אחר שראה אותו ועצר. ומי שלמעשה התעלם ונכנס כעיוור לתוך הצומת זה הנהג הפוגע – הוא נכנס במהירות אדירה. הוא פגע ברכב שמשקלו זה רכב משוריין 4 טון בעוצמה מטורפת, לא היה לאף אחד סיכוי. דברים קורים בכביש, הייתה יכולה להיות באותו מקרה ילדה”.

בעקבות דיווחים בכלי תקשורת, המשטרה פרסמה “הודעת הכחשה למניעת הטעיית הציבור בדבר סיקור כוזב” – בה נאמר:

“בהמשך לפרסומים בשעות האחרונות במספר כלי תקשורת, המציגים לכאורה ‘ממצאים ותמלול חקירת נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים’ ברמלה, נבהיר כי נכון למועד כתיבת ההודעה (1.5.24 בשעה 14:45) – הנהג טרם נחקר! לפיכך, כל פרסום הנחזה לסיקור חקירת המשטרה וגרסת הנהג, הנו שגוי ומטעה”.

לפי המשטרה, “החקירה נמשכת באופן יסודי ומקצועי, על פי תכנית מובנת הכוללת בחינת ממצאים מהזירה ותשאול מעורבים ועדים, כאשר מטבע הדברים לא נפרט מהלכיה לשם שמירה על טובת החקירה והגעה לחקר האמת”.

לפי דיווחים, החוקרים ינסו להבין מי נתן את ההנחיה – ראש משמרת האבטחה, השר עצמו או הנהג עבר באדום על דעת עצמו.

התאונה התרחשה לאחר שהשר בן גביר היה בדרכו מזירת פיגוע דקירה ברמלה ביום שישי לעבר ביתו. רכבו של השר עבר באדום ופגע ברכב שחצה את הצומת ברמזור ירוק.

כוחות הצלה שהגיעו לזירת התאונה פינו את השר – ששבר 3 צלעות  -יחד עם בתו, נהגו ואחד ממאבטחיו לבית החולים אסף הרופא, כששלושה מהם סובלים מפציעות קלות.

גם נהג הרכב השני שהיה מעורב בתאונה פונה לבית החולים.

מאוחר יותר, לבקשת השר, הוא הועבר להמשך השגחה בבית החולים הדסה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות