יועצו הבכיר לשעבר של לפיד: גם אני חושב שהעסקה שגיאה קשה

רועי קונקול, יועצו הבכיר לשעבר של ראש האופוזיציה, פרסם ציוץ בו הביע התנגדות נחרצת לעסקת החטופים המופקרת עם חמאס: "עסקה כעת במתווה שמפורסם היא שגיאה בטחונית ואסטרטגית קשה" • "את הלחץ הצבאי בעזה צריך להגביר ואת החמאס צריך להכריע עד שלא ישאר ממנו זכר"
אריה ריבקינד
כ"ג ניסן התשפ"ד / 01.05.2024 16:13

רועי קונקול, מי ששימש שנים ארוכות כדוברו ויועצו הבכיר של ראש האופוזיציה יאיר לפיד, פרסם היום (רביעי) ציוץ בו הביע התנגדות נחרצת לעסקת החטופים המופקרת עם  חמאס שעומדת כעת על הפרק.

לדבריו, העסקה היא שגיאה קשה.

“על אף הקושי הנורא והמחיר הבלתי נתפס, גם אני חושב שעסקה כעת, במתווה שמפורסם, היא שגיאה בטחונית ואסטרטגית קשה”, כתב.

הוא הדגיש: “את הלחץ הצבאי בעזה צריך להגביר ואת החמאס צריך להכריע עד שלא ישאר ממנו זכר. כל אפשרות לתת לאויב להתארגן מחדש תקשה עלינו את המשימה ותעלה את מחיר הדמים שנשלם”.

אחד הגולשים שאל את קונקול: “איך לחץ צבאי שירסק את החמאס יביא לשיחרור החטופים?” – והוא השיב: “אני מאמין שבמלחמה כמו זאת שנכפתה עלינו יש רק שתי ברירות לחמאס. להיכנע או למות. זאת התוצאה היחידה שתביא גם להסרת האיום מרצועת עזה וגם לאפשרות לשחרור חטופים. כל עוד חמאס מרגיש על הרגליים המחיר שהוא דורש גבוה מדי ממה שאני חושב שאנחנו יכולים לשלם”.

איש התקשורת אריאל כהנא מ’ישראל היום’ הגיב: “רועי קונקול משרת במילואים כמעט מפרוץ המלחמה ברצף. בעבר היה במשך שנים דוברו של יו”ר האופוזיציה, יאיר לפיד, כולל בתקופת ראשות הממשלה. מה שחשוב בדבריו המצורפים, הוא הצורך לקיים דיון ענייני ומהותי, בתועלות ובנזקים של העסקה המסתמנת. בלי תיוגים. בלי שיוכים למחנות. בלי עליהום והכפשות מצד זה או אחר. יש סיבות לצדד בעסקה. כולם רוצים את אנשינו בבית. יש סיבות, לטעמי חזקות יותר, לשחרר מחדש ובמלוא העוצמה את סוסי המלחמה, כדי להשמיד את חמאס וגם להחזיר את החטופים”.

בניגוד ליועצו, יאיר לפיד – מי שאחראי, בין היתר, להתפוררות הלכידות החברתית – מרבה להתבטא ולהביע את עמדתו באופן נחרץ ליישום העסקה המופקרת עם  חמאס, בכל מחיר.

בציוץ שפרסם אחר הצהרים כתב: “שוחחתי לפני זמן קצר עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, דנו במאמצים הבינלאומיים לקידום עסקת חטופים. אמרתי לו שאין לנתניהו שום תירוץ פוליטי לא ללכת לעיסקה להחזרת החטופים. יש לו רוב בעם, יש לו רוב בכנסת ואם צריך אדאג שיהיה לו רוב בממשלה. חייבים להחזיר אותם הביתה. כל שעה קריטית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות