השגריר ארדן תקף את לפיד: “לא היה איתי בקשר בשנה האחרונה”

על רקע ההפסד של ישראל בצבעה באו"ם, אמר השגריר גלעד ארדן בריאיון לתוכנית 'המטה המרכזי': "לפיד ולשכתו לא היו בקשר ישיר איתי בשנה האחרונה. עודכנתי מפרסומים שראש הממשלה לשעבר כתב מכתבים לראשי מדינות"
אריה ריבקינד
ז' טבת התשפ"ג / 31.12.2022 19:08

שגריר ישראל לאו”ם גלעד ארדן תקף הערב (מוצאי שבת) את תוצאות ההצבעה בעצרת הכללית של האו”ם, שאישרה את בקשת הפלסטינים כי ‘בית הדין הבינלאומי לצדק’ בהאג “יבחן את השלכות הכיבוש הישראלי”.

בריאיון לתוכנית ‘המטה המרכזי’ בחדשות 13 – אמר ארדן: “אם להודות על האמת, לשכת ראש הממשלה בשנה האחרונה הייתה פחות בקשר ישיר איתי. עודכנתי לפי פרסומים שראש הממשלה לשעבר לפיד כתב מכתבים לראשי מדינות. זו הייתה החלטה שלו”.

בלשכת לפיד סירבו להגיב על הדברים.

מוקדם יותר חגגו הפלסטינים את הצבעת האו”ם בבקשה ש’בית הדין הבינלאומי לצדק’ בהאג יחווה דעה בסוגיה המשפטית של “הכיבוש” הישראלי ביהודה ושומרון, ששוחררו מירדן במלחמת ששת הימים ב-1967.

בהצבעה שהתקיימה ביום שישי הצביעו 87 חברות באומות המאוחדות הצביעו בעד, 24 התנגדו – ביניהן ישראל וארצות הברית – ו-53 נוספות נמנעו. כל המדינות הערביות שנמצאות ביחסים דיפלומטיים עם ישראל תמכו בהצעה, כמו גם רוסיה וסין.

שגריר ישראל באו”ם ארדן אמר לפני ההצעה: “ההחלטה הבזויה שצפויה להתקבל היום, היא אות קלון על האו”ם ועל כל מדינה שתתמוך בה. שום גוף בינלאומי לא יכול לקבוע שישראל כובשת בארצה ושנוכחותנו בירושלים או ביהודה ושומרון אינה חוקית. לבית דין שקיבל מנדט מגוף מעוות מוסרית כמו האו”ם – אין שום לגיטימציה. הפלשתינים סירבו לכל יוזמות השלום, הם מסיתים יום יום לרצח ותומכים בטרור, ובאו”ם מסייעים להם לפגוע דווקא בישראל. לא ניקח חלק בחרפה ובמופע השקרים הזה”.

השגריר ארדן הוסיף: “ההחלטה לקיים הצבעה העוסקת רק בישראל – דווקא בשבת, היא דוגמא נוספת לריקבון המוסרי של האו”ם, שמונע מעמדת ישראל להישמע בהצבעה שתוצאותיה נקבעו מראש”.

לשכת אבו מאזן פרסמה הודעת ברכה על ההחלטה: “ההצבעה הזו היא עדות לתמיכת העולם כולו בעמנו ובזכויותיו ההיסטוריות הבלתי ניתנות לערעור. הנשיא מחמוד עבאס מודה לכל המדינות שעמדו לצד הימין הפלסטיני, ולכל הצדדים שפעלו לקבל החלטה זו”.

בית הדין הבינלאומי בהאג הוא בית המשפט העליון של האו”ם העוסק בסכסוכים בין מדינות. פסיקותיו מחייבות, אף שאין לו סמכות לאכוף אותן.

יש להזכיר, כי לפני כשנה בעצרת הכללית של האו”ם בספטמבר 2021, הודיע אבו מאזן בנאומו שאם ישראל לא תיסוג לקווי 67 בתוך שנה, הפלשתינים יפנו להאג.

ההצבעה אתמול היא למעשה מימוש האולטימטום של אבו מאזן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות