יהורם גאון נגד לפיד: הוא נגד הסתה? קרא לשני מיליון “מופקרים”

חתן פרס ישראל, הזמר יהורם גאון, מותח ביקורת על יאיר לפיד ועל פרופ׳ אסא כשר - ותוהה אם השלב הבא יהיה, "לא להתיר לַעדר׳ הזה להצביע בבחירות"
חרדים 10
ה' חשון התשפ"ג / 29.10.2022 21:22

הזמר וחתן פרס ישראל יהורם גאון מחה, בתוכניתו בגלי צה”ל, על סירובו של יאיר לפיד להביא להצבעה בכנסת את הסכם הגבול הימי עם לבנון, בטענה שהאופוזיציה “מופקרת”.

לדברי גאון, “עצם המושג ‘אופוזיציה מופקרת’ או ‘לא אחראית’ זו האמירה הכי אנטי דמוקרטית שנשמעה אי פעם בבית מחוקקים המתהדר במשטר דמוקרטי”.

גאון אמר: “האופוזיציה הזאת המופקרת, איננה רק אותם חמישים ותשעה או שישים חברי כנסת שיושבים בבית המחוקקים, אלא אותם שני מיליון ויותר שהאופוזיציה הזאת מייצגת, ושאותם שני המיליון בחרו בה לייצגם בבית המחוקקים. לכן, כשמכנים את האופוזיציה כמופקרת, זה לקרוא לשני מיליון ויותר מופקרים, וזה מעורר תמיהה בעיקר כשאתה שומע זאת מראש ממשלת האיחוי שהוא נגד הסתה ושסעים בחברה הישראלית, על אחת כמה וכמה מאחד ממנסחי הקוד האתי של צה”ל, שמכנה בעקיפין שני מיליון בוחרים ׳מופקרים׳ – וזה בלשון המעטה ממש לא אתי ומאוד מאוד לא דמוקרטי”.

גאון גם ענה לפרופ׳ אסא כשר שגיבה את החלטת לפיד בטענה שהאופוזיציה לא פטריוטית. “על מקבלי החלטות אחרים בתקופה אחרת, בימים אחרים, אמר פעם אותו אסא כשר ואני מצטט: ׳אין לי שמץ אמון במקבלי ההחלטות. חלק מהם הם פוליטיקאים, חלק מהם הם פקידים, אין לי שמץ אמון לא באלה ולא באלה׳, אז מה קרה שפתאום הוא מאמין לחלק ממקבלי ההחלטות ומכבד את החלטותיהם, וחלק אחר שבאותה כנסת הופך אצלו פתאום למופקר?

“תארו לעצמכם כנסת אחרת, במועד אחר, אחרי בחירות אחרות, בה עולָה הצעת חוק, על קליטה מסיבית למשל של עולים לָארץ וכדי לקיים צעד שכזה מחליטה הממשלה, לא להביא את הצעת החוק לאישור הכנסת, כי ׳אין בה מספיק פטריוטים ואין בה מספיק יהודים׳ אז לא מביאים את ההחלטה לכנסת. מטורף נכון, אבל ככה בדיוק עברה חתימת ההסכם עם לבנון, בלי חצי כנסת מופקרת”.

“ואם כבר”, המשיך גאון, “אז למה שלא נשכלל את הדמוקרטיה שלנו עד תום, יש לנו עוד כארבעה ימים בחירות, אז כבר עכשיו אני מציע לא להתיר לציבור מסוים בלתי אחראי ומופקר, אנשים שבוחרים עם הרגש ולא עם הראש, לא להתיר לַ׳עדר׳ הזה ש׳אינו פועל משיקולים של טובת הכלל, אלא רק בהתנהלות פרועה לשמצה׳, לא לתת לציבור הזה לבחור בכלל, ואז האיחוי בעם יהיה מושלם, נקי מהסתה, ודמוקרטי לעילא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הזהרו מהפרזנטור המזויף
    31/10/2022 05:13
    איתן
  1. השמאל לא מעוניין לשכנע את הציבור בדבר, הוא פשוט מעוניין לשלוט בו בכל תחום, ובכל זמן ובכל מקום. הוא מעוניין לאחוז את הציבור באחיזת חנק כל כך חזקה (בעיקר בעזרת אחיזת החנק שלו בתקשורת ההמונים) ולהכתיב את המציאות (קרי, את העבר, ההווה, והעתיד) לציבור.
    לא לשכנע. להכתיב.

    כל הניסיון לדון ולהפריך את התכתיבים ההזוים ומטורפים של השמאל הם חסרי תועלת. השמאל לא מנסה לשכנע את הציבור ש 5=2+2. הוא מכתיב לו בכוחניות את המציאות ש 5=2+2, שציונות היא גזענות™, ושרוצחי יהודים הם בצד הנכון-של-ההיסטוריה™.