מחדל: פעוט בן 10 חודש התמוטט, חיכה לאמבולנס 11 דקות – ונפטר

אימו של אדם אריאל ז"ל, תינוק בן 10 חודשים: "הילד שלי היה חי אם היה מקבל את הטיפול בזמן" • נבדקת האפשרות שהחובש שהגיע ראשון לאזור קיבל מידע חלקי ולא מצא את בית המטפלת בו התמוטט - בגלל הנוהל שסוכם בין מד"א לאיחוד הצלה
חרדים 10
ד' אלול התשפ"ב / 31.08.2022 15:53

אדם אריאל ז”ל, פעוט  בן 10 חודשים, נפטר לאחר שהתמוטט בבית המטפלת שלו ביהוד וקיבל סיוע חירום רפואי רק לאחר כ-11 דקות. כך חשפה היום  (רביעי) דקלה אהרן שפרן בתוכנית סדר יום ברשת ב.

החלפת כתובת? פה תגלה אם פרטיך כבר מעודכנים בפנקס הבוחרים

התינוק פונה לבית החולים שיבא במצב קשה כשהוא סובל מפגיעה מוחית, ומותו נקבע חמישה ימים לאחר מכן.

נבדקת אפשרות שהחובש שהגיע לאזור לא הצליח למצוא את הבית בו אדם התמוטט כי היה בידיו מידע חלקי בלבד – בשל נוהל שסוכם בין מד”א לאיחוד הצלה.

האזינו לריאיון המלא עם אימו של אדם אריאל ברשת ב:

אימו של אדם, מירי אלאיב, אמרה לליאת רגב בריאיון בתוכנית: “הילד שלי היה חי אם היה מקבל את הטיפול בזמן”.

מירי אמרה בשיחה עמה כי אנשים שהגיעו לשבעה של בנה סיפרו על מקרים דומים. האם הוסיפה: “חלק סיפרו שהם עוברים ליד תחנת מד”א והיא ריקה”.

לפי הנוהל שסוכם בין מד”א לאיחוד הצלה, בעת אירוע חירום חמשת אנשי ההצלה הקרובים ביותר למקום מקבלים את הפרטים המדוייקים בעניינו, ושאר הכוננים מקבלים מידע חלקי, כשחלק מהפרטים מושחרים.

באירוע הזה, האמבולנס הגיע למקום מעיר אחרת והחובש שהיה באזור והגיע לפניו לא הצליח למצוא את הבית – לפי החשד בגלל שקיבל מידע חלקי.

במסמך סיכום אשפוזו של התינוק בבית החולים שיבא נכתב, כי הוא הגיע לבית החולים במצב קריטי לאחר החייאה ממושכת בבית וכי כמה שעות לאחר הגעתו הוא עבר בדיקת CT מוח דחופה שהעלתה תמונה התואמת לנזק מוחי בעקבות מחסור באספקת דם למוח.

ממד”א נמסר בתגובה כי בזמן קבלת הקריאה ניידת הטיפול נמרץ והאמבולנס של מד״א הפועלים בנקודת ההזנקה ביהוד היו תפוסים באירועי חירום נוספים. למקום הוזנקה ניידת טיפול נמרץ הקרובה ביותר, ובהתאם לחוזר משרד הבריאות הוזנקו כונני תגובה מיידית מכלל הארגונים, כוננים של מגן דוד אדום ואיחוד הצלה ששהו באיזור הגיעו במקביל לניידת טיפול נמרץ בתוך תשע דקות.

עד להגעת הצוותים למקום מוקד 101 של מד”א תדרך טלפונית בביצוע פעולות החייאה.

באיחוד הצלה סירבו להתייחס לפרטי המקרה, אך מסרו כי בימים אלו הנהלת איחוד הצלה פועלת מול הנהלת משרד הבריאות לשיפור בעיית חיבור ואיכון הכוננים שעדיין לא מוזנקים לאירועים, למרות שהם סמוכים לאירוע ויכולים לסייע בהצלת חיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ביתרי
    01/09/2022 06:59
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. משהוא רע קורא במד”א. אני הזמנתי אמבולנס ללפני כחודשיים. נאמר לי ‘כמה דקות ואנחנו אצלך’. רק אחרי פעמיים נוספות שהתקשרתי ואחרי שחלפה למעלה משעה הם הגיעו. מתברר שהם נסעו לכתובת לא נכונה וסרבו להודות בטעות שלהם. למרות שהודגש להם שיש רחוב בעל שם דומה ושישימו לב לכך – הם נפלו בזה. תכל’ס הגיעו אחרי למעלה משעה. במקרה שלנו היה ממש נס.