הלוחם נגד רפורמת הכשרות מנצל אותה לטובתו? האמת נחשפת

הרב דוד אוחיון, רב היישוב אלפי מנשה ומי שנלחם נגד רפורמת הכשרות, מעניק כשרות לעשרות עסקים בכפר סבא • הרב אוחיון בראיון לחרדים 10: 'כבר 4 שנים אני ממונה מטעם הרבנות הראשית להעניק כשרות בכפר סבא. אז זה לא מקום שלי? יש רב אחר שנותן שם כשרות ואני נתתי במקומו?'
ישראל יוספי
ז' אב התשפ"ב / 04.08.2022 19:38

האם הרב דוד אוחיון, רב היישוב אלפי מנשה ומי שמכהן כיו”ר ‘ועד רבני ישראל’, מנצל את רפורמת הכשרות נגדה נלחם ומעניק כשרות לעסקים בעיר כפר סבא?

אחד הסעיפים המרכזיים ברפורמת הכשרות של  סגן השר לשירותי דת מתן כהנא, שעורר את זעם הרבנות הראשית ורבני הערים, היה הסעיף המאפשר לכל רב עיר להעניק כשרות לעסקים בערים אחרות, שכן כך תתבצע חתירה תחת רבני המקום ומערך הכשרות המקומי עשוי להיפגע.

אלא שכעת מתברר כי הרב אוחיון מעניק כשרות לעשרות עסקים בכפר סבא.

כבוד הרב אוחיון, איך זה? פועל לפי הרפורמה הכשרות נגדה נלחמת?

“אתה כנראה לא מעודכן שאני גם הרב של כפר סבא. אני כבר ארבע שנים מוסמך מטעם הרבנות הראשית להעניק כשרות בכפר סבא.  אז זה לא מקום שלי? יש רב אחר שם שנותן כשרות שאני באתי לתת במקומו? אני נלחם בזה שרב לא ייתן במקום שחברו נותן. אם יש רב שם שנותן כשרות – אתה לא יכול לתת, אבל אם אתה נותן במקום של עצמך וזה נותן יותר שירות טוב לאנשים מה הבעיה בזה? יש בעיה עם זה?”

אם גם הרב של כפר סבא, אז למה החותמת המתנוססת על תעודת הכשרות היא של אלפי מנשה?

“הייתה שמה טעות ועכשיו תוקנה. יש חותמת חדשה של ממלא מקום רב העיר כפר סבא בכשרות”.

הייתה טעות שהרב חתם בכפר סבא בחותמת של אלפי מנשה?

“לא, לא הייתה שום טעות. יש עסק שבה אלינו וביקש לעבור למועצה הדתית של אלפי מנשה, ואנחנו נתנו לו תעודות כשרות מאלפי מנשה, רק החותמת הייתה צריכה להיות של ‘הרב הראשי לאלפי מנשה ממלא מקום רב העיר כפר סבא בכשרות’. אני הרב החותם בשתי המקומות”.

למה אין רב קבוע בכפר סבא?

“את זה תשאל את שר הדתות למה אין שם רב, אני ארבע שנים רב שם.

“שוב: אנחנו לא מדברים כאן על עניין שמישהו נותן כשרות במקום של מישהו אחר, אנחנו מדברים פה על רב שמעניק כשרות בשני מקומות, והצרכן רוצה את השירותים של המועצה הדתית הזו ולא של המועצה האחרת. הוא בא לרב ואומר: עיכבו לי את התעודות להחתמה כמה פעמים במועצה פלונית ואני רוצה במועצה אלמונית, שעובדת גם ביום שישי. הוא פונה אליי למועצה השנייה, אני אומר לו: בבקשה, לך תשלם אגרה ותבוא – אני אתן לך כשרות. ההשגחה והכל נשאר אותו דבר.

“אבל מה העניין? שהוא מקבל שירות יותר טוב. אבל איפה זה לא טוב? כאשר יש שני רבנים בשני מקומות – אחד בתל אביב ואחד בירושלים, וזה של ירושלים בא לתת בתל אביב, הוא בא להיכנס לתחום של החבר שלו. שם זו ההתנגדות שלנו”.

הרב אומר שמכיוון שהוא רב בשני המקומות, אז לא משנה באיזו חותמת חתמת.

“נכון. מה זה משנה? אני רוצה לשרת את הציבור לפני רצונו. בעל עסק רוצה מקום שיותר נוח לו עם השירות, מקום שמסתדר יותר, לא מעכבים לו תעודה בלי סיבה כלשהי”.

עיכוב של התעודה לא קשור לרב?

“מי שמדפיס את התעודה ואחראי להנפיק זו המועצה הדתית, הרב רק חותם עליה. מי שמוציא אותם בפועל, יכולים לעכב את התעודה – והרב יחכה לחתום”.

ולרב אין השפעה על זה?

“אין השפעה.  בכלל לא”.

תומכי הרפורמה ‘חוגגים’ על זה שאתה, המתנגד הגדול – בסוף מיישם אותה.

“אני מסביר להם, בכל הקבוצות של ההשגחה העלו אותי וכתבתי להם – רבותי, נעלם מכם דבר אחד: אני אותו רב של כפר סבא ורב של אלפי מנשה, אני מוסמך מטעם מועצת הרבנות הראשית בשני המקומות האלה לתת כשרות. אם הייתי בא ונותן בתל אביב או באור יהודה או במקום אחר – הייתה תלונתכם אמיתית.

“אני נתתי כי אני אותו רב, אני לא פוגע בשום רב אחר, אני חלילה לא הולך נגד מה שאני החתמתי את גדולי ישראל . סך הכל אני אותו רב, אני לא עושה פה שום דבר כמו הרפורמה. אני לא מבטל את כבוד רבני ישראל שאחד נותן במקום של השני. אני נותן במקום שהוסמכתי בו”.

ואם בעל עסק  בא בטענה שהמועצה דתית מעכבת לו את התעודה?

“אם היא מעכבת לו את התעודה, שיפנה לרבנות הראשית, כיוון שאני לא חושב ששווה פגיעה במרא דאתרא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב אוחיון
    04/08/2022 21:21
    דוד
  1. אשרי הרב שמתנהג ע”פ האמת שלו ולא חושש להתעמת עם רודפיו