המוני בחורי ישיבות הריעו לנתניהו: ‘יתד’ במתקפה חריפה על משה גפני

לאחר שהמוני בחורי ישיבות הריעו בהתלהבות לנתניהו, כאשר הגיע ל'שבע ברכות' שערך ח"כ משה גפני לנכדתו - בביטאון 'דגל התורה' שלפו מכתב ישן נגד נתניהו ה"כופר", ותקפו גם את יו"ר 'דגל': "כל זה לא היה קורה אילו היה אצלנו חמור ענין נתינת כבוד לכופרים"
אריה ריבקינד
ז' תמוז התשפ"ב / 06.07.2022 12:16

‘יתד נאמן’, ביטון  תנועת ‘דגל התורה’, מפרסם הבוקר (רביעי) בעמוד השער מכתב חריף נגד “בני תורה שנדחפו לחלק כבוד ולהושיט יד לראש הממשלה”, לאחר שהמוני בחורים הריעו בהתלהבות לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, בעת שהגיע ל’שבע ברכות’ לנכדתו של ח”כ משה גפני.

מדובר במכתב ישן שנכתב על ידי הרב חיים שאול קרליץ זצ”ל, ממובילי ההשקפה הליטאית – ופורסם כעת לבקשת “כמה תלמידי חכמים”.

במכתב הוא מכנה את נתניהו “וחבורתו שידוע שהמה כולם כופרים”,  אך יש בו גם מתקפה על גפני: “גם אם נניח שכל זה היה בגדר סקרנות של צעירים, כל זה לא היה קורה אילו היה אצלנו חמור ענין נתינת כבוד לכופרים”.

במכתב נאמר תחת הכותרת “אוי לאותה בושה”: “על השמועה כי באה שבני תורה נדחפו לחלק כבוד ולהושיט יד לראש הממשלה וחבורתו בשעה שידוע שהמה כולם כופרים בד’ ותורתו ובפרט שעומדים בראש המדינה אשר כולה נגד התורה וכל החינוך הס מלהזכיר בה שם ד’. גם אם נניח שכל זה היה בגדר סקרנות של צעירים, כל זה לא היה קורה אילו היה אצלינו חמור ענין נתינת כבוד לכופרים. ורבינו יונה שער ג’ אות קמ”ט כתב ‘והמכשולות הנמצאים בכבוד הרשעים רבים וידועים כי יש בכבודם חלול התורה והעבודה והוא העוון המכלה מנפש ועד בשר’ עכ”ל.

איש התקשורת אלי ביתאן ניתח את פרסום המכתב בביטאון ‘דגל’:

“האם הפרסום מכוון גם נגד היו”ר גפני, והריקודים בחתונת נכדתו תמר ברכר? נראה שכן. התיעודים מהחתונה של גפני עם בכירי הקואליציה, והריקודים של מיכאלי עם הכלה, מרגיזים גם את חשובי הליטאים. אבל ליתד נאמן, הביטאון של המפלגה שגפני עומד בראשה, יש חשבונות פתוחים עם גפני.

אחד מהם קשור למלחמה בבעלז. אמנם אתמול פרסם יתד נאמן הבהרה אודות המתקפה על האדמו”ר מבעלז בשבוע שעבר. אך ביתד, ובחינוך העצמאי, מרגישים שחברי הכנסת של המפלגה וגפני בראשם הותירו אותם להתמודד לבד מול החסידים.

העניין השני נוגע לחוסר ההתלהבות של גפני מהרעיון לפצל את יהדות התורה.

האם חזרנו לימי המתקפות המרומזות של ביטאון המפלגה נגד היושב ראש? עד 2017, בימי הנהגת הרב שטיינמן, מאמרים עוקצניים נגד גפני ביתד נאמן היו מתפרסמים מעת לעת. השיא היה, אגב, ביקורת ישירה על הימנעותו של גפני בהצבעה על חוק ההסדרה (שעבר). בדגל מצביעים על ח”כ יעקב אשר, הצ’ילבה של גפני.

ואחרון: מה קורה ליתד נאמן? מאז המהפך לפני עשור, זנח העיתון את ההובלה האידאולוגית – והנה בתוך כמה חודשים התקפות על בעלז, נתניהו, גפני, החינוך הטהור וכו’ וכו’. נראה שמישהו במערכת שואל את עצמו מה יכתבו מחר בבוקר בהפלס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות