כמה מהישראלים צופים שתקום ממשלה יציבה לאחר הבחירות?

מסקר 'מדד הקול הישראלי' עולה: 52% מהציבור מעריך שתקום ממשלת ימין, בעוד 9% בלבד חושבים שתקום ממשלת מרכז-שמאל • רק 32.5% ממצביעי ימינה סבורים שיצביעו שוב למפלגה • וכמה ממצביעי יהדות התורה וש"ס ימשיכו להצביע להן גם בבחירות הקרובות? • כל הנתונים
אריה ריבקינד
ז' תמוז התשפ"ב / 06.07.2022 11:07

מסקר ‘מדד הקול הישראלי’ של המכון הישראלי לדמוקרטיה שפורסם הבוקר (רביעי) עולה, כי 58% מהציבור חושבים שאף אחד מהגושים לא יצליח להרכיב ממשלה יציבה לאחר הבחירות.

רק שליש סבורים כי יש סיכוי גבוה כי לאחר הבחירות יישבר התיקו בין הגושים ותוקם ממשלה יציבה הנתמכת על ידי רוב חברי הכנסת.

הפילוח בין מצביעי האופוזיציה לקואליציה מראה כי בעוד רוב מצביעי הקואליציה (72%) סבורים כי הסיכוי להקים ממשלה יציבה לאחר הבחירות נמוך, בקרב מצביעי מפלגות האופוזיציה סבורים כך 40% בלבד  – כש-50% חושבים שניתן יהיה להקים ממשלה יציבה.

52% מהציבור סבורים כי לימין סיכוי גבוה יותר להקים ממשלה, בעוד רק 9% בלבד חושבים כי לגוש המרכז-שמאל סיכוי גבוה יותר לכך. 13% מעריכים כי לשני הגושים יש אותו סיכוי להרכיב ממשלה, ואילו 16% חושבים כי לאף אחד מהגושים סיכוי לכך.

בפילוח התשובות בחלוקה למפלגות עולה, כי בקרב מצביעי מפלגות האופוזיציה יש ביטחון רב יותר להקמת ממשלה יציבה לאחר הבחירות, לעומת מצביעי מפלגות המרכז-שמאל, שם רק מיעוט סבור שיש להם את היכולת להקים ממשלה לאחר הבחירות.

רוב הישראלים (62.5%) בטוחים או חושבים שיצביעו עבור המפלגות שעבורן הצביעו בבחירות הקודמות.

בראש, עומדים מצביעי המפלגות החרדיות כאשר 94% ממצביעי יהדות התורה ימשיכו להצביע לה גם בבחירות הקרובות, ובקרב מצביעי ש”ס, 91%. בתחתית נמצאים מצביעי ימינה עם 32.5%. יש לציין, כי הנתונים נאספו ערב הודעת הפרישה של בנט.

בהשוואה למדידה שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה בחודש מאי האחרון, הסקר הנוכחי מציג תנודתיות בקרב מצביעי תקווה חדשה, שעלו ב-23% החודש בביטחון המצביעים שיצביעו שוב לאותה מפלגה, ושיעור עלייה זהה (23%) נרשם גם בקרב מצביעי ישראל ביתנו ומפלגת ש”ס.

את הירידה הגדולה ביותר בקרב ביטחון המצביעים ספגה החודש מפלגת רע”ם, שירדה מ-77% שדיווחו כי בכוונתם לשוב ולהצביע עבורה ל-54% בלבד.

63% מרגישים כי יש מפלגה שהם יוכלו להצביע לה בלי היסוס ובלב שלם, לעומת רבע (26%) שהשיבו בשלילה. הביטחון בהצבעה למפלגה בלב שלם גבוה יותר בקרב יהודים (65%) לעומת ערבים (48%).

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות