חיים רמון: “הפעם לנתניהו יש יותר סיכוי לקבל 61. הוא במצב הכי טוב”

שר המשפטים לשעבר שוחח עם ינון מגל ויריב אופנהיימר ב־103fm על מצבן של המפלגות השונות בסקרים לקראת הבחירות • "לאיילת שקד אין שום סיכוי לעבור את אחוז החסימה. תעשה טוב אם היא לא תרוץ לבחירות" • "מרב מיכאלי תדרדר לכיוון אחוז החסימה"
חרדים 10
ז' תמוז התשפ"ב / 06.07.2022 12:53

חיים רמון,  שר המשפטים לשעבר, שוחח היום (רביעי) עם ינון מגל ויריב אופנהיימר ב־103fm על מצבן של המפלגות בסקרים, לקראת הבחירות לכנסת ה-25.

הוא העריך: “זו הפעם שלנתניהו יש יותר סיכויים להגיע ל-61. הפעם הוא במצב הכי טוב שנמצא בין היתר מכיוון שארבעת המפלגות שנמצאות בקואליציה הנוכחית הן על סף אחוז החסימה, מספיק שאחת לא תעבור והוא יגיע ל-61.

“כל הקשקושים על החרדים וכו’ הם לא קיימים. אני לא רואה איך יאיר לפיד נהיה ראש ממשלה. הדבר היחיד, למי שיש סיכוי להיות ראש ממשלה ברוטציה מסוימת זה גנץ עם ביבי – אם ביבי לא ישיג 61. או שתהיה ממשלת נתניהו או שתהיה ממשלת גנץ שגנץ ראשון, אבל בגלל שהוא יותר קטן הוא כנראה יהיה שנה ואז ביבי”.

הוא הוסיף: “לאיילת שקד אין שום סיכוי לעבור את אחוז החסימה, אני ממליץ לה, יש לי הערכה אליה, אני חושב שהיא תעשה טוב אם היא לא תרוץ לבחירות. אין לה קהל, כל הימין נגדה כי היא הקימה את הממשלה, כל המרכז שמאל נגדה, כי מאשימים אותה שהיא הפילה את הממשלה”.

לדבריו, “החיבור היחיד האפשרי, האיחוד שצריך להיות זה מרצ והעבודה. אבל עמדה הזויה שאנשי מפלגת העבודה ששוללים את זה ומדברים על פנטזיה של פערים אידיאולוגיים הם אלו שיכולים להביא את נתניהו לשלטון”.

רמון טען: “מרב מיכאלי תדרדר לכיוון אחוז החסימה. העמדה שלה כרגע לא מחוברת, היא מנותקת מהמציאות. אני חושב שעדיין יש מו”מ בין סער לגנץ, אבל יש שם המון פערים. לא יודע אם זה יסתייע. לכן כרגע זה הסיכוי הכי טוב שהיה לנתניהו בכל מערכות הבחירות להשיג 61”.

על ממשלת המעבר אמר: “אין באמת ממשלת מעבר, החוק קובע בסעיף 30 ב’, שממשלה אחרי שפוזרה הכנסת יש לה את כל הסמכויות”, אמר רמון. “בינואר 1999 המציאו הנחיות יועמ”ש להגבלות על ממשלת מעבר, לא היה קיים עד אז, במקרה זו הייתה ממשלת המעבר הראשונה של נתניהו שהתפזרה בתחילת ינואר 99′. ומאז למעשה עשו דבר שהפקיעו את הסמכויות מהנבחרים באופן רשמי, מאז ההנחיות האלו הלכו וגברו. זה עובדות.

“לכן, רצו לבוא ולהגביל ממשלת מעבר, שלא קיימת בחוק, בבקשה – לכו לכנסת, קיימו דיון, תקנו את חוק יסוד הממשלה, אבל לא עשו את זה ולכן אין קריטריונים ולכן אפשר לבוא ולהגיד ‘אנחנו אוסרים על מינוי מפכ”ל ולא על מינוי רמטכ”ל’ וכו’, וכל החלטה של ממשלה בתקופה הזו זה באישור של היועץ המשפטי, נקודה”.

הממשלה הנוכחית נבחרה על ידי הציבור, לכן הממשלה הזו לגיטימית.

“אמרתי שהיא לא? אנחנו בשלטון חוק, ואנחנו לא אינטרפרטציות של מה שאנחנו חושבים. יש חוק, והחוק קבע במפורש שאין חיה כזו שנקראת ממשלת מעבר. היה לכם 20 שנה לקחת את הטיעונים המאוד חכמים שלך ולהפוך אותם לחוק, לא עשו את זה, העבירו את כל השלטון לידי המשפטניים והם מחליטים. פעם הם עושים ככה ופעם ככה, אני לא מתווכח שמה שאתה אומר לא נכון הוא רק לא מבוסס על שום חוק ואתה בעד שלטון החוק, ואין דבר כזה, ולכן מותר ואני בעד שיתנו מגבלות על ממשלת מעבר רק מי שצריך להטיל את המגבלות הם הכנסת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות