שקד, סער ומרצ על סף אחוז החסימה, 59 מנדטים לגוש נתניהו

צירוף של ימינה ל'גוש נתניהו' יאפשר להרכיב קואליציה של 63 • הכניסה של לפיד לתפקיד ראש ממשלת המעבר לא משפיעה על יש עתיד, אבל הצטרפות איזנקוט כן • 44% השיבו - יוקר המחייה בראש סדר העדיפויות בבחירות הקרובות • ומה קורה עם סער חובר לגנץ ומתן כהנא?
אריה ריבקינד
ה' תמוז התשפ"ב / 03.07.2022 21:27

אחרי כניסתו של יאיר לפיד לתפקיד ראש ממשלת המעבר: מסקר מנדטים שער מכון קנטאר בראשות דודי חסיד ופורסם הערב (ראשון) ב’כאן 11′ עולה, כי מפלגת ימינה ביום שאחרי בנט ובראשות איילת שקד מתנדנדת על סף אחוז החסימה, עם 4 מנדטים בלבד.

לפי הסקר, מפלגתו של לפיד נותרת עם 21 מנדטים, כמו בסקר הקודם שנעשה לפני כניסתו לתפקיד.

הליכוד בראשות בנימין נתניהו נחלשת בשני מנדטים לעומת הסקר הקודם – עם 34. מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ’ ממשיכה בעלייה ועומדת על 10 מנדטים.

כמו ימינה, גם מרצ, תקווה חדשה ורע”ם נמצאות על סף אחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד, בעוד ישראל ביתנו והעבודה מקבלים 5 מנדטים כל אחת.

כחול-לבן בראשות שר הביטחון גנץ מקבלת בסקר 8 מנדטים. הרשימה המשותפת נותרת יציבה על 6 מנדטים, בעוד ש”ס ויהדות התורה משיגות 8 ו-7 מנדטים כל אחת בהתאמה.

רשימת המנדטים:

הליכוד 34

יש עתיד 21

הציונות הדתית 10

כחול לבן 8

ש”ס 8

יהדות התורה 7

הרשימה המשותפת 6

העבודה 5

ישראל ביתנו 5

מרצ 4

ימינה 4

תקווה חדשה 4

רע”ם 4

בסקר נשאלו המשיבים גם על אפשרות בה הרמטכ”ל לשעבר גדי אייזנקוט יהיה מספר 2 ברשימה בראשות יאיר לפיד ומתקיים איחוד של כחול-לבן, תקווה חדשה ומתן כהנא. במקרה זה, מתחזקת יש עתיד במנדט נוסף ומגיעה ל-22 מנדטים, מפלגת גנץ-סער-כהנא זוכה ל-13 מנדטים, ואילו הליכוד נחלש במנדט נוסף ל-33 מנדטים.

מכך ניתן להסיק כי חיבור של גנץ וסער אולי יעזור כדי לוודא שסער לא ירד מתחת לאחוז החסימה – אבל לא ישנה את מפת הגושים.

לעומת זאת, חבירה של אייזנקוט ללפיד – מעבירה מנדט מגוש נתניהו – שיורד ל-58, לגוש מתנגדי נתניהו – שעולה ל-58.

45% מכלל המשיבים השיבו כי הם בעד ממשלה בראשות בנימין נתניהו. 26% מהם בעד ממשלת ימין-חרדים בראשות ראש הממשלה לשעבר, ו-19% דווקא בעד ממשלת אחדות. 37% מהמשיבים תומכים בממשלה בראשות לפיד. 21% מהם בעד ממשלת אחדות, ו-16% בעד ממשלת מרכז שמאל.

כמו כן, נשאלו המשיבים על הנושא החשוב ביותר עבורם כשיחליטו לאיזה מפלגה להצביע.

במקום הראשון בפער רב עומד נושא הטיפול ביוקר המחייה עם 44%.

לצד זאת, 15% מסרו כי הנושא החשוב ביותר עבורם הוא יושרה אישית וטוהר מידות, 14% טענו כי דווקא הנושא הביטחוני עומד בראש סדר העדיפויות שלהם, בעוד 11% השיבו כי דת ומדינה היא הנושא החשוב להם ביותר.

הסקר של מכון קנטאר בראשות דודי חסיד נעשה בקרב מדגם של 552 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות