בליכוד מאיימים על היועמ”ש: “אם תאשרי מינוי רמטכ”ל נחליף אותך!”

היועצת המשפטית לממשלה קיבלה לידיה חוות דעת מהיועמ"ש של מערכת הביטחון, כי ניתן להמשיך במינוי רמטכ"ל בממשלתץ מעבר. ח"כ קיש: "רק יועצת 'מטעם' תאפשר זאת ולכן במידה ותפעל כך היא תוחלף מיידית שנחזור לשלטון"
אריה ריבקינד
ד' תמוז התשפ"ב / 03.07.2022 18:37

עו”ד איתי אופיר, היועץ המשפטי למערכת הביטחון, העביר היום (ראשון) ליועצת המשפטית לממשלה עו”ד גלי בהרב מיארה, חוות דעת מקצועית על המשך הליך מינוי הרמטכ”ל הבא.

לפי עמדתו, ניתן לאפשר  להמשיך בתהליך מינוי הרמטכ”ל גם בתקופת הבחירות.

הוא צירף סקירה מבצעית מסווגת של צה”ל אודות אתגרי מערכת הביטחון וסקירה מדינית מסווגת של ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון אודות האתגרים הביטחוניים והמדיניים הניצבים כעת בפני מדינת ישראל.

לפני כשבועיים פרסמה בהרב-מיארה חוות דעת, לפיה שר הביטחון בני גנץ יוכל למנות רמטכ”ל בתקופת בחירות, רק אם יהיה צורך חיוני באיוש מיידי של התפקיד.

לאחר העברת חוות הדעת, שיגר ח”כ יואב קיש מסר נחרץ ליועצת המשפטית: “אם היועמ”שית תאשר מינוי רמטכ”ל לממשלת מעבר – המשמעות הישירה תהיה דווקא כלפיה ולמעמדה. רק יועמ”שית ‘מטעם’ תאפשר זאת ולכן במידה ותפעל כך היא תוחלף מיידית שנחזור לשלטון”.

שר המשפטים גדעון סער הגיב על האיום: “גנגסטריזם”.

סגן השרה יאיר גולן, איש השמאל הקיצוני ממרצ: “מה פשר הלחץ בליכוד ממינוי הרמטכ”ל הבא. הרי יש שלושה מועמדים מצוינים, ומועד החילוף מתקרב, אז למה לעכב? אולי זה רק בגלל עניין קטן אחד – הרצון לבחור רמטכ”ל החב את מינויו לנתניהו. לא ביטחון המדינה ולא מנהל תקין, רק ביבי, ביבי ועוד ביבי. ככה נראית שחיתות שלטונית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קיש צודק וזו אמירה לגיטימית
    04/07/2022 00:58
    לורי שם טוב הכעורה
  1. קיש צודק וזו אמירה לגיטימית