שקד, סער ומרצ על סף אחוז החסימה, 59 מנדטים לגוש נתניהו

אריה ריבקינד
|
ה' תמוז התשפ"ב / 03.07.2022 21:27
צירוף של ימינה ל’גוש נתניהו’ יאפשר להרכיב קואליציה של 63 • הכניסה של לפיד לתפקיד ראש ממשלת המעבר לא משפיעה על יש עתיד, אבל הצטרפות איזנקוט כן • 44% השיבו – יוקר המחייה בראש סדר העדיפויות בבחירות הקרובות • ומה קורה עם סער חובר לגנץ ומתן כהנא?

אחרי כניסתו של יאיר לפיד לתפקיד ראש ממשלת המעבר: מסקר מנדטים שער מכון קנטאר בראשות דודי חסיד ופורסם הערב (ראשון) ב’כאן 11′ עולה, כי מפלגת ימינה ביום שאחרי בנט ובראשות איילת שקד מתנדנדת על סף אחוז החסימה, עם 4 מנדטים בלבד.

לפי הסקר, מפלגתו של לפיד נותרת עם 21 מנדטים, כמו בסקר הקודם שנעשה לפני כניסתו לתפקיד.

הליכוד בראשות בנימין נתניהו נחלשת בשני מנדטים לעומת הסקר הקודם – עם 34. מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ’ ממשיכה בעלייה ועומדת על 10 מנדטים.

כמו ימינה, גם מרצ, תקווה חדשה ורע”ם נמצאות על סף אחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד, בעוד ישראל ביתנו והעבודה מקבלים 5 מנדטים כל אחת.

כחול-לבן בראשות שר הביטחון גנץ מקבלת בסקר 8 מנדטים. הרשימה המשותפת נותרת יציבה על 6 מנדטים, בעוד ש”ס ויהדות התורה משיגות 8 ו-7 מנדטים כל אחת בהתאמה.

רשימת המנדטים:

הליכוד 34

יש עתיד 21

הציונות הדתית 10

כחול לבן 8

ש”ס 8

יהדות התורה 7

הרשימה המשותפת 6

העבודה 5

ישראל ביתנו 5

מרצ 4

ימינה 4

תקווה חדשה 4

רע”ם 4

בסקר נשאלו המשיבים גם על אפשרות בה הרמטכ”ל לשעבר גדי אייזנקוט יהיה מספר 2 ברשימה בראשות יאיר לפיד ומתקיים איחוד של כחול-לבן, תקווה חדשה ומתן כהנא. במקרה זה, מתחזקת יש עתיד במנדט נוסף ומגיעה ל-22 מנדטים, מפלגת גנץ-סער-כהנא זוכה ל-13 מנדטים, ואילו הליכוד נחלש במנדט נוסף ל-33 מנדטים.

מכך ניתן להסיק כי חיבור של גנץ וסער אולי יעזור כדי לוודא שסער לא ירד מתחת לאחוז החסימה – אבל לא ישנה את מפת הגושים.

לעומת זאת, חבירה של אייזנקוט ללפיד – מעבירה מנדט מגוש נתניהו – שיורד ל-58, לגוש מתנגדי נתניהו – שעולה ל-58.

45% מכלל המשיבים השיבו כי הם בעד ממשלה בראשות בנימין נתניהו. 26% מהם בעד ממשלת ימין-חרדים בראשות ראש הממשלה לשעבר, ו-19% דווקא בעד ממשלת אחדות. 37% מהמשיבים תומכים בממשלה בראשות לפיד. 21% מהם בעד ממשלת אחדות, ו-16% בעד ממשלת מרכז שמאל.

כמו כן, נשאלו המשיבים על הנושא החשוב ביותר עבורם כשיחליטו לאיזה מפלגה להצביע.

במקום הראשון בפער רב עומד נושא הטיפול ביוקר המחייה עם 44%.

לצד זאת, 15% מסרו כי הנושא החשוב ביותר עבורם הוא יושרה אישית וטוהר מידות, 14% טענו כי דווקא הנושא הביטחוני עומד בראש סדר העדיפויות שלהם, בעוד 11% השיבו כי דת ומדינה היא הנושא החשוב להם ביותר.

הסקר של מכון קנטאר בראשות דודי חסיד נעשה בקרב מדגם של 552 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה.