אבוטבול בנאום חריף: ‘איפה הן אלה עם הסרפן, הטוריה והשבריה?’

ח״כ משה אבוטבול מש״ס בנאום חריף על צביעות ארגוני הנשים • במהלך נאומו, תקף את שופט בית משפט העליון לשעבר, חנן מלצר - על פסיקתו נגדו, בעת  כהונתו כראש העיר בית שמש, כאשר קנס אותו בסך 150,000 שקלים ואף איים עליו במאסר • "הוא עכשיו מנקה את השולחן. אולי יואיל בטובו להגיד: 'היות שזה לא ישים, להחזיר חזרה את ה-150 אלף שקל לקופת העירייה?"
אריה ריבקינד
ו' טבת התשפ"ב / 10.12.2021 13:32

ח״כ משה אבוטבול מש״ס תקף השבוע, בנאום חריף במליאה, את הצביעות של ‘ארגוני הנשים’.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

הנה הנאום:

כבוד היושב -ראש, כנסת נכבדה,

הבוקר פורסם בידיעות אחרונות דוח קשה על נשים במשרות בכירות, ושם מתגלה שיש אפליה מגדרית, שנעשית דווקא בחסות המדינה. במשרדי הממשלה יש רק %20 נשים בכל מיני משרדי ממשלה. לדוגמה, %20 במשרד התיירות, וכן הלאה, בכל מיני משרדי ממשלה; כשהמקסימום במשרדי ממשלה זה %32 של נשים במשרד החקלאות, ובמערך הכבאות יש רק שתי נשים מתוך 67 בכירים.

אני כאן בא ותוהה ושואל: איפה כל ארגוני הנשים הנכבדים, שכל הזמן מדברים וצועקים? למה פה הן שותקות ולא מדברות בנושא הזה? זה מביא אותי גם לכאב אחר, שגם כן בדברים אחרים עוד לא ראינו אותן מדברות שם בעבר .

אם זה בנושא של הצעת החוק שבשבוע שעבר הפילו אותה, וזה עזרה לנשים עובדות לתת להן עזרה כשהן עם ילדים מתחת לגיל שלוש, שיוכלו לקבל יותר ימי חופשה, כי הן הולכות איתם לחיסונים בטיפת חלב, ולכל מיני דברים. שם לא ראינו את הנשים שצועקות וממשיכות הלאה לדבר. אלה דברים מאוד מזעזעים.

אבל מה קורה במחנות צה”ל? מה קורה עם אותם אסירים ביטחוניים, מה שפורסם שקרה שם בבתי האסורים, שהשתיקה יפה על כך, ועדיף לא לדבר מטעמי צניעות וכבוד. אבל גם שם לא שמענו את אותן נשים צעקניות, ולא ראינו שהן נשים צדקניות, שמדברות על זה ומעלות את זה. הכול שקט, ודממה.

זה ממש מדהים לראות איך שכאשר מדובר באנשים אחרים או בשלטון אחר פתאום הם שותקים; כשמדובר בשלטון הקודם על כל דבר הם עשו רעש.

זה מאוד מזכיר לי שבזמנו, כאשר אני הייתי ראש עיריית בית שמש, היו שם שלטי צניעות, והשופט חנן מלצר הלך וקנס את העירייה ואותי ב-150,000 שקל. למה? כי צריך להוריד את השלטים האלה. ולא רק זה, גם איים עליי בפקודת מאסר, שאני גם כן איאסר אם לא אוריד את השלטים האלה.

והנה, זה פלא, אני כבר שלוש שנים ומשהו לא ראש העיר בית שמש השלטים שם, ואולי נעשה משהו יותר חמור מזה, וכולם שותקים, השופט שותק. הרי הוא עכשיו מנקה את השולחן שלו, ואולי יואיל בטובו לבוא ולהגיד: היות שזה לא ישים, להחזיר חזרה את ה-150,000 שקל לקופת העירייה?

אלא מה, אז בזמנו, אותן נשים, יחד עם הארגון של המרכז הרפורמי, הלכו ועתרו, ואז באמת שמעו בקולן. כלומר, כשמדובר בנשים כאלה, שבאות ועותרות נגד ראש עיר כזה או אחר, אז זה כבר שונה לגמרי. לא שאני בא להגיד עכשיו שצריך להיות שלטים, להוריד אותם, או להסיר אותם, או להרכיב אותם. אני מדבר על העיקרון.

אחרי זה באים ושואלים למה אין אמון במערכת המשפט, אם השופט לא יודע לבוא ולהגיד: טעיתי, במסגרת ניקוי השולחן, ואני מחזיר את הכסף בחזרה לעיריית בית שמש.

לכן אני בא ואומר: אני מחפש באמת את אותן נשים. איפה הן אותן אלה עם הסרפן , עם הטורייה והשברייה? לא רואים אותן היום.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נשות בית שמש החרדיות
    13/12/2021 05:24
    הניה
  1. תשאל את נשות בית שמש מקרב הציבור החסידי, הליטאי ובנות עדות המזרח עד כמה מצבן השתפר לאין שיעור מאז הפסדת בבחירות לטובת עליזה בלוך אשר דואגת להעצימן וקפידה למנות נציגות מהקהילות הללו, דבר שבחיים לא עשית, ולא הן הצביעו עבורה ועד היום אתה מלקק את פצעיך וממשיך לתהות למה אתה ממשיך להיות לוזר, אפרופו השאלה הרטורית של שמעון פרס.

    • שרולי   13/12/2021 13:10

      ולחה״כ אבוטבול אני שואל איפה הם אותם תלמידי הגר״א ועוד חרדים שעלו לארץ בעלייה הראשונה עם הקסקט השחור, והגמרא ביד אחת והטורייה ביד השנייה המיובלת והעורף השזוף מרוב עמל?! לא בבית שמש שלך שהפסדת לראש העיר בלוך!
      ככל שאתה מתרפק לימי קדם, גם אני מתגעגע לימים ההם שתורתם אומנותם הייתה שמורה רק לקומץ של עילויים אמיתיים ורוב הציבור החרדי התפרנס מעבודה למחייתו ולכלכל את משפחתו. לו יהי.