מחלוקת בין מנדבליט לדרג המדיני על המעונות: בג”ץ רוצה תשובה מיד

שופטי בג"צ דחו את בקשת מהמדינה לדחות שוב את מתן התגובה • פרקליט העותרים: "נראה שקיימים מחלוקות משמעותיות בין הייעוץ המשפטי לבין הדרג המדיני, עד כי 72 שעות לפני הדיון בעתירה היועמ"ש טרם יישר קו עם עמדת הדרג המדיני"
חיים טוויל
ב' כסלו התשפ"ב / 06.11.2021 19:58

העתירות שהוגשו נגד גזירת המעונות של שר האוצר אביגדור ליברמן מעוררות מחלוקת בין היועמ”ש לממשלה ד”ר אביחי מנדלבליט לדרג המדיני.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

שופטי בג”צ מסרבים לבקשת המדינה לאשר דחייה נוספת בתגובת המדינה לעתירות שהוגשו, בין היתר על ידי ארגון ‘אמת ליעקב’.

המועד האחרון להגשת תגובת המדינה – לאחר הדחיה – הוא עד 72 שעות לפני מועד הדיון, קרי עד יום ראשון 7.11.2021, מאחר שהדיון נקבע ל-10.11.2021

המדינה ביקשה מבג”צ ארכה קצרה בת 24 שעות, כך שהתגובה מטעמה תוגש עד ליום ה-08.11.2021, אך שופטי בג”צ דחו את בקשתה ודרשו מהמדינה את תגובתה עד להיום.

ביום שישי הפרקליטות ביקשה מבית המשפט ארכה קצרה נוספת להגשת תשובה לעתירה, זאת על רקע ישיבה שנערכה בפרקליטות שבה הובהר כי יש להביא את הסוגיות העולות מן העתירה להכרעת היועץ המשפטי לממשלה.

הפרקליטות הבהירה כי לאחרונה נערכו מספר דיונים בראשות היועץ מנדלבליט, בהשתתפות דרגים בכירים במשרד ראש הממשלה והמשרדים הנוגעים בדבר.

ביום רביעי האחרון 3.11 אף נערכה פגישה בנושא בין היועמ”ש לראש הממשלה. דא עקא, על אף המאמץ הרב שנעשה לצורך ליבון סוגיה זו, טרם הוכרעה על ידי היועמ”ש ובכוונת היועמ”ש להכריע בדבר בימים הקרובים.

אך, כאמור, בית המשפט דחה את הבקשה מהנימוק של “לנוכח הארכות שניתנו כבר, וקרבתו של מועד הדיון הבקשה נדחית”.

בא כח העותרים בבג”ץ, עורך הדין זלמן בלאק, אומר: “מהתנהלות המדינה נראה שקיימים מחלוקות משמעותיות בין הייעוץ המשפטי לבין הדרג המדיני, עד כי 72 שעות לפני הדיון בעתירה היועמ”ש טרם יישר קו עם עמדת הדרג המדיני, כאשר ביום רביעי היועמ”ש אף נפגש עם ראש הממשלה כדי שזה ינסה להשפיע לשינוי עמדת הדרג המדיני”.

באי כח העותרים הנוספים בבג”ץ, עורכי הדין שמואל מקלב אוריאל שטרן ויונתן פלדמן מסרו: “מהתנהלות המדינה נראה כי היא מבינה שההחלטה בעניין אי סבסוד מעונות היום לאברכים התקבלה בפזיזות תוך פגיעה בזכויות חוקתיות והינה מלאה בקשיים משפטיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות