גדולי ההוראה לחברא קדישא ת”א: הסירו העתירה מיד בלי תנאים

גדולי ההוראה בבני ברק שיגרו מכתב חד-משמעי להנהלת חברא קדישא ת"א, בראשה עומד אברהם מנלה: להסיר מיד את העתירה שהגשתם נגד מתווה 'קבורה חינם' שמקדם ראש העיר, עליכם לפנות לבי"ד קבוע בעיר • רבני ב"ב מצטרפים: "נשמח לקבל מסמך רשמי המוכיח שהעתירה בוטלה"
יוסף גרינבוים
א' כסלו התשפ"ב / 05.11.2021 12:44

גדולי ההוראה בבני ברק שיגרו אמש מכתב חד-משמעי להנהלת חברא קדישא תל אביב, בראשה עומד אברהם מנלה, ובו דרישה “להסיר את העתירה” שהגישו נגד עיריית בני ברק “באופן מיידי וללא שום תנאים”.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

מכתבם החריף של הדיינים נכתב בתגובה למכתב ששיגרה הנהלת החברא קדישא לפני שבוע, בו הצהירו ראשי ‘החברא’ כי יסירו את העתירה נגד מתווה ‘קבורה חינם’ שיזמה עיריית בני ברק, אולם התנו זאת בהפסקת המלחמה נגדם.

במכתב, עליו חתומים שישה רבנים וראשי  בתי דין – שפורסם הלילה גם בחוצות העיר בני ברק – נאמר:

“בוודאי ובוודאי שיש להסיר את העתירה באופן מיידי וללא שום תנאים. לא זו הדרך לבירור נושא בו חלוקות הדעות ובוודאי לא בנושא ציבורי וכל שכן לא בנושא הנוגע להלכה.

“אם אכן חפצים אתם בבירור אמת של הנושא, עליכם לפנות לבית דין קבוע מבתי הדין שבעיר, בית דין צדק בני ברק או בית דין זכרון מאיר או בית דין צדק שע”י רב העיר, עיריית בני ברק תופיע לדיון כשיקבע”.

גם ‏רבני בני ברק – הגרחי”א לנדא והגרש”צ רוזנבלט –  מצטרפים הבוקר למכתב של גדולי ההוראה – ושיגרו מכתב למנכ”ל החברא קדישא ת”א אברהם מנלה.

במכתב נאמר: “שמחנו על נכונותו והסכמתו לקבל הדברים שכתבנו אליו למשוך את עתירתו לבית המשפט באופן מיידי, ועל כך הערכתינו”.

הרבנים מוסיפים: “נשמח מאוד לקבל מסמך רשמי המוכיח שהדבר אכן נעשה בפועל והעתירה הנ”ל בוטלה”.

רבני העיר כותבים במכתבם, כי הם “מבקשים ממנו לבוא לידי התדברות עם ראשי העיר בני ברק בפני איזה בית דין מעוניינים הם להתדיין ולהציג הדברים כדי לקבל הכרעה על פי דין תורתנו הקדושה”.

הרבנים מדגישים: “לא ביקשנו לבוא ולהתדבר בפנינו דווקא, אלא בפני בי”ד הדן על פי דיני התורה, ובידם לבחור מתוך הסכמה והתדברות בי”ד המתאים להם”.

הרבנים מוסיפים: “בצפיה לפתרון מתאים, לכל תושבי עירנו הקדושה, לאפשר להם קבורה כמקובל מדורות עולם ללא הוצאות רבות כל כך”.

המאבק עז-היצרים בין עיריית בני ברק ל’חברא קדישא תל אביב’ נפתח בעקבות התנגדות ראשי ה’חברא קדישא ת”א’ למתווה ‘קבורה חינם’ לתושבי עיר התורה והחסידות, שמוביל ראש העיר אברהם רובינשטיין בבית הקברות המתוכנן לקום בסמוך לעיר אלעד.

מאחר ובכל ‘קבורת שדה’ רגילה, קבר עולה למשפחה בסביבות 60 אלף ש”ח, יזמה העירייה פיתרון: תושבי בני ברק יקבלו קבר בבית הקברות המוקם בסמוך לאלעד על כביש 6, ללא עלות מיוחדת – כמו כל תושב הזכאי לכך לפי החוק.

אלא שראשי ‘חברא קדישא תל אביב’, טוענים: לא ניתן להיקבר באלעד, אתם תחת ‘חברא קדישא תל אביב’, ואסור לכם לצאת מהאיחוד.

ב’חברא קדישא’ אף פנו לבית המשפט בעתירה בכדי לעצור את תוכנית הקבורה באלעד.

כפי שדווח בחרדים 10, בשבוע שעבר התפרסמה בשלושת היומונים החרדיים קריאת גדולי ההוראה בבני ברק לחזק את מתווה ‘הקבורה חינם’ שמקדם ראש העיר בני ברק, אברהם רובינשטיין.

בקריאה נאמר: “הגיעו הדברים, שעבור קבורה בדרך המסורה לנו (הנקראת ‘קבורת שדה’) דורשים החברא קדישא הון רב, ומשפחות הנפטרים נלחצים לחץ גדול. והיה נחוץ בזה תיקון…

“ועל כן דבר נחוץ פועלים בו ראשי העיר בני ברק , שבאו בדברים עם חברא קדישא פתח תקווה, שבבית החיים החדש הממוקם על ידי העיר אלעד תהיה אפשרות לתושבי ב”ב לקבל חלקת שדה ללא העלות הגבוהה, ולקיים מצוות קבורת המת כדין. ואנו מקווים כי הדבר יעלה בידם לטובת ורווחת תושבי עירנו”.

בתגובה לטענות הקשות מצד עיריית בני ברק כי החברא קדישא ‘תוקעת’ את המתווה של ראש העיר – אמר מנכ”ל ‘חברא קדישא תל אביב’, אברהם מנלה ב’קול חי’: “הדבר הזה הוא פייק פיתרון, למעט נזק ארוך טווח איום ונורא. הפתרון הזמני היה כי תושבי בני ברק יקברו בסגולה וראש עיריית פ”ת התנגד לכך. נתנו מקום לתושבי ב”ב בבית העלמין החדש באלעד רק 20 דונם לקבורה, זה מספיק רק ל-4500 נפטרים. בבני ברק נפטרים בערך כ-800 נפטרים בשנה. ולבני ברק נתנו רק 10% לקבורה”.

לטענת מנלה, “הפתרון הזה מסכל פתרונות קבועים וארוכי טווח שאומנם מתקדמים בקצב איטי אבל מתקדמים. אנחנו לא נתקע את ההסכם בין העיריות. רצינו להציג פתרונות בעירייה והם לא רצו לשמוע אותנו כי הם רצו היום פתרון לתושבים. באלעד גם יש זעם על תושבי ב”ב. אנחנו דחינו את הדיון בעתירה”.

כאמור, ראשי ‘החברא קדישא’ הודיעו  כי יסירו את העתירה נגד המתווה שיזמה עיריית בני ברק, אולם טרם הציגו הוכחה כי הדבר בוצע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מנלה עז פנים נגד כל הרבנים
    05/11/2021 16:30
    נבלות
  1. חוצפה !!