רביבו הפיל שטריימל? מה באמת קרה בליל שבת בשכונת אחיסמך

ראש עיריית לוד, עו"ד יאיר רביבו, התעמת בליל שבת עם חרדים משכונת גני איילון הצועקים 'שאבעס' לעבר רכבים חולפים • תושב לחרדים 10: "אם הוא לא היה מגיע ומלבה, זה היה נגמר ב-7-8 משועממים" • לשכת ראש העיר: "עמד בתווך ומנע ההתדרדרות מסוכנת בין הצדדים. מוקיע אלימות"
יוסף גרינבוים
ב' כסלו התשפ"ב / 06.11.2021 21:18

ראש עיריית לוד, עו”ד יאיר רביבו, התעמת בליל שבת עם תושבים חרדים בשכונת גני איילון, לאחר שאלה צעקו קריאות ‘שאבעס’ לעבר רכבים חולפים.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

אחד התושבים מספר בשיחה עם חרדים 10: “היתה חגיגה. רעיונית התושבים הליטאים אינם מעוניינים באירוע כזה כי זה מתסיס,  אבל קבוצת תושבים  החליטה להתגרות בתושבים חילונים ברחוב שבטי ישראל. מדובר ברחוב שבו במספר הזוגי מתגוררים חרדים, ומצדו השני של הרחוב, המספר האי-זוגי, מתגוררים תושבים חילונים. בהמשך הרחוב, במרחק קילומטר וחצי, מתגורר ראש העיר. היו כמה מתפללים של ‘הפלג ירושלמי’ ו’פרושים ירושלמים’ – שהחליטו לעשות בלגאן, כדי שלא יהיה להם נוח שם. כבר חודש זה נמשך, ההתנכלויות הללו”.

בליל שישי שיגר ראש העיר הודעה ל”תושביה החרדים היקרים של שכונת גני איילון” בוואטסאפ, בה כתב: “בקשה חשובה לי אליכם בנושא צעקות ‘השאבעס’ וחסימות הכבישים בשבת. לא זו דרכנו, זו לא הארת פנים. זה חילול ה’. זה מרחיק יהודים להכיר את היהדות הנעימה והמחבקת שלנו. אני גם יודע (בעקבות פניות שקיבלתי ואני מקבל) שרבים מכם מתנגדים לדרך הזו.

“דעו, אני מתריע – שוטרים ופקחים יוודאו שמקרים כאלו לא מתבצעים. כתושבי השכונה, נא העבירו את המסר למיעוט הקיצוני – שמקלקל את המרקם השכונתי. בקרוב אני אזום מפגשי הידברות בין תושבי אאורה לביניכם ובעזרת ה’ נעשה ונצליח”.

התושב מוסיף ומספר: “ראש העיר פנה לתושבים, אמר להם: ‘תזהו לי מי האנשים ואני אטפל בהם’. ביום שישי ראש העיר הודיע לתושבים שיגיע לפקח, שהמשטרה אוכפת שלא יצעקו ‘שאבעס’. זה לא חוקי למנוע מבן אדם לצעוק, כי זה חופש הדיבור. ‘המהומות’ הרי זה רק צעקות. אחרי איומים נקודתיים על כמה מהתושבים הנמנים על ‘הפלג’, הם  פחדו ולא יצאו להפגין. אבל קבוצה מ’הפרושים הירושלמים’ כן יצאה להפגין על רחוב שבטי ישראל.

“כל מכונית שעוברת עומדים על המדרכה וצועקים ‘שאבעס’. לא שזורקים ביצים או משהו. ראש העיר, אחרי קבלת שבת, יצא לרחובה של עיר כדי לפגוש את המפגינים, הוא התווכח איתם, העימות עבר לצעקות, ובשלב מסוים ראש העיר דחף והפיל לאחד התושבים את השטריימל. התושב דחף חזרה והתפתח ויכוח.

“ראש העיר איים: ‘אסגור לכם את בית הכנסת, אשלח לכם פקחים, אנקום בכם. אמר: ‘את החמאס ניצחתי, אתכם בטח אנצח לא מפחד מכם’. הוא לא ניצח שום חמאס. הציבור לא אוהב את ההפגנות, אבל זועם על ראש העיר: למה הוא מלבה? למה הוא מגיע לשטח?”

התושב מסביר: “אנחנו חוששים שהחילונים משכונת אאורה יתנקמו בנו, קריוקי בקולי קולות בשבת, נשים פרוצות יכנסו לשכונה שלנו, לא נרוויח מזה. אבל הכניסה שלו הייתה מיותרת ולא חכמה. אם היה שותק היו איזה שבעה אנשים שצעקו. הוא בטוח שהוא ‘גדול הדור’ וכולם צריכים לשמוע. הוא צעק ‘איך לא מקשיבים לי’. היה בטוח שאם הוא אומר משהו כולם צריכים לשמוע בקולו. זה היה מצחיק ולא נעים אפילו”.

התושב מדגיש: “אם הוא לא היה מגיע ומלבה את הסיפור, זה היה נגמר בשבעה-שמונה משועממים מפוהקים שצועקים ‘שאבעס’ וזהו. זה שראש העיר מגיע מתסיס את השכונה, הציבור חם עליו וכועס עליו”.

תושב אחר בשכונה אומר לחרדים 10: “בליל שבת, ובעצם כל הלילה יש יריות בלוד, פחד ברחוב, והוא הולך לריב עם אברכים? המרא דאתרא של שכונת אחיסמך, הרב ברוידא, שלא תומך בהפגנות, התבטא בצורה חמורה ממש נגד ראש העיר”.

מנגד, דוד ברכה, תושב גני איילון שנכח באירוע, הגיב בחריפות על הדברים שהופצו נגד רביבו: “ראש העיר ביקש במתינות מהמתפללים שצעקו ‘שאבעס’ ודיבר אל ליבם. לא רק שלא שעו לבקשותיו הם הגבירו את הצרחות. ראש העיר כעס ואמר שבעיר לוד לא היה כדבר הזה מעולם וגם לא יהיה.

“במהלך הוויכוח אחד מקהילת הפרושים צעד לאחור ונתקל בספסל ומעד וכך גם נפל כובע השטריימל שלו. ראש העיר לא נגע באיש ולא הרים יד על אף אחד וכל מי שאומר זאת פשוט ממשיך בשנאת חינם. אנו מחזקים את ראש העיר היקר שלנו, שפועל רבות למען הציבור החרדי. מה שהם קיבלו פה בשנתיים לא קיבלו ציבורים רבים. בסך הכל אנו מבקשים להפסיק עם הצרחות האלה. אנו דתיים ולא מוכנים לדבר הזה.”

לשכת ראש העיר לחרדים 10: “ראש העיר הגיע באופן אישי לשכונת גני איילון כדי להרגיע את הרוחות שכמעט והגיעו לאלימות פיזית בין הצדדים. לצערנו, ישנם אנשים שעוסקים בפירוד הלבבות ומנסים להוציא את דיבת ראש העיר רעה כביכול הייתה אלימות.

“ראש העיר עמד בתווך ומנע ההתדרדרות מסוכנת בין הצדדים. ראש העיר מגנה ומוקיע כל אלימות פיזית ומילולית. ראוי לציין כי ראש העיר משבח את תושבי שכונת גני איילון שנהגו באיפוק ומבינים את הרגישות הגדולה שצריכה להיות בעיר מעורבת ומורכבת בה חיים ערבים לצד יהודים וחילונים לצד דתיים וחרדים.

“עם זאת, לצערנו קומץ קטן ביותר פעל על דעת עצמו, דבר שיכול להביא למצב של מריבות היהודים. ראש העיר פונה לכלל האוכלוסיות בעיר לשמור על איפוק ולחיות זה לצד זה מתוך רגישות והבנה ושמירת הסטטוס קוו .

“עם פתיחת שכונת גני איילון, ראש העיר נעתר לבקשות הציבור לסגור את הכביש הראשי בשכונה ע”ש הרב אלישיב ובאותו מעמד סוכם עם רבני השכונה שהכביש הראשי (‘יחד שבטי ישראל’), שחוצה את השכונה, ומקשר בין חלקי העיר לוד, לא ייסגר בשבת כשם שלא סוגרים כבישים ראשיים בכל עיר בארץ”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אני חרדי בנשמה
    06/11/2021 22:30
    שמעון ביטון
  1. אבל לגנות רק את הירושלמים המפגרים שבכל מקום עושים צרות

  2. תיקון קל
    07/11/2021 05:08
    יוסף
  3. הפלג הירושלמי לא הגיעו כי הם מחכים לטובת הנאה מהעירייה למבנה שלהם…
    טוענים שראש העיר כבר איים במוצ”ש שלא יתן טופס 4 למקווה
    המשטרה שהגיע למקום עזבה בידיים ריקות בטענה שאם נעשה דבר נגד החוק זה מצד ראש העיר שאותו קצת קשה לעצור…
    חשוב להדגיש: מי שמנע ממאות משפחות חרדיות לגור שם זהו רביבו שהתעקש על תערובת חרדים-חילונים…

  4. זונדל פעטשגעבער
    07/11/2021 21:27
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. “ניצח את החמאס” חחח. עם הביבי והקובי האלו לא ניצחת אף אחד