טיול מרגש במרוקו לכל המשפחה: טיפים והמלצות

הקרבה המחודשת בין ישראל למרוקו, מאפשרת לכל מי שרוצה לטייל במדינה היפה, בעלת ההיסטוריה המרתקת - לעשות זאת • ההמלצות הבאות יעזרו לכם לתכנן טיול מרגש במיוחד
תוכן שיווקי
כ"א סיון התשפ"א / 01.06.2021 01:57

מאז קום המדינה עלו לארץ ממרוקו כרבע מיליון יהודים. הרוב המכריע עשה זאת כבר בשני העשורים הראשונים לקיומה של ישראל, כך שיוצאי המדינה הערבית הגדולה חיים פה כבר עשרות שנים.

יחד עם זאת החיבור למסורת, לשורשים ולהוויה המרוקאית הייחודית עדיין קיים, גם אצל העולים וגם אצל ילדיהם ונכדיהם.

הקרבה המחודשת בין ישראל למרוקו מאפשרת לכל מי שרוצה לטייל במדינה היפה בעלת ההיסטוריה המרתקת לעשות זאת – ההמלצות הבאות יעזרו לכם לתכנן טיול מרגש במיוחד.

קזבלנקה – ובמיוחד מוזיאון יהדות מרוקו

בעיר הגדולה של מרוקו חיה קהילה יהודית תוססת ומשפיעה החל מהמאה ה-18. במהלך מלחמת העולם ה-2 כבר היו בקזבלנקה למעלה מ-100,000 יהודים. חיי הקהילה מונצחים במוזיאון שבשכונת אואזיס בעיר. המוזיאון אמנם לא גדול, אבל הביקור בו מרגש מאוד גם למי שלא נולד במרוקו. היהודים שעדיין חיים בקזבלנקה מתרכזים בחלק הדרום מזרחי של רובע ה”מדינה”, בשכונה שנקראת אל מלאח. באזור זה נמצא גם בית הקברות היהודי העתיק, שלמרבה הצער ננטש והוזנח.

עוד מקום שכדאי לבקר בו בקזבלנקה הוא הטיילת היפה שאורכה הוא לא פחות מ-13 ק”מ! הטיילת חודשה בתחילת המאה ה-21, ומצד שני יש לאורכה גם שרידי ביצורים עתיקים וחומות מרשימות. בקצה הטיילת נמצא קברו של סידי בליוט, פטרון העיר ודמות אהובה על חברי הקהילה היהודית של קזבלנקה.

אטרקציות נוספות בעיר: פארק הליגה הערבית – מקום מושלם לפיקניקים, הארמון המלכותי (אם כי לא ניתן להיכנס אליו) וכיכר מוחמד ה-5.

מרקש – ובמיוחד הכיכר המכושפת

גם במרקש יש אזור שנקרא אל מלאח ובו חיים יהודים (כמה מאות בני אדם שגם מפעילים שני בתי כנסת). האטרקציה הבולטת של העיר, שזכתה ובצדק לכינוי פריז של מרוקו, היא ג’אמע אל-פנא – כיכר שבשעות היום מובילה אל השוק שוקק החיים ובשעות הערב הופכת למקום מרתק שמתקבצים בו להטוטנים, שחקנים, רוכלים, מספרי סיפורים ובאופן טבעי גם המון תיירים.

כשמבקרים במרקש כדאי להגיע גם לגני מאנרה, גני מאז’ורל ולארמונות של העיר: אל באדי ואל באהיה (שממוקמים בקרבת שכונת אל מלאח) ומנבי ששוכן במרחק הליכה קצרה מג’אמע אל-פנא.

בנוסף מרקש היא נקודת מוצא לטיולים בהרי האטלס, שגם אותם לא כדאי לפספס.

הרי האטלס ומדבר סהרה

הנופים היפים ביותר של מרוקו מפוזרים לאורך רכס האטלס, כשבין השאר תוכלו לצפות במפלי מים מסעירים, פסגות הרים מושלגות, עמקים ירוקים שמתפתלים בין הרים רבי הוד, ועוד. האתרים המתוירים ביותר באזור הם עמק הטודרה שמוכר בזכות הקניון התלול בעל הקירות האדומים, עמק נהר הדרע ועמק נהר הדאדס.

מדבר הסהרה מציע דיונות חול אינסופיות, שקיעות מהיפות שאפשר לראות בעולם וגם זריחות מרהיבות, הכנת אורחים לבבית של השבטים המקומיים וטיולי ג’יפים מלהיבים.

פאס – העיר הרוחנית של מרוקו

פאס היא עוד עיר שבעבר חיה בה קהילה יהודית משגשגת, ובפרט החל מסוף המאה ה-15, אחרי שהגיעו אליה יהודים רבים שגורשו מספרד ופורטוגל. עוד קודם לכן חיובפאס במשך כ-5 שנים רבי מימון בר יוסף הדיין ובנו הלא הוא הרמב”ם.

כיום הרובע היהודי הוא חלק מפאס אל ג’דיד, ומי שמגיע אליו יכול לפקוד את בית הקברות היהודי (שממנו יש גם תצפית טובה על העיר) ואת בתי הכנסת הפעילים שבו.

כמו כן כדאי לטייל גם בעיר העתיקה שנקראת פאס אל באלי, ולהגיע גם למקנס הסמוכה שגם בה יש כמה וכמה אתרי מורשת מעניינים (הארמון המלכותי, באב אל מנסור, כיכר אל הדים והמלאח).

מתי כדאי לטייל במרוקו?

לאורך רצועת החוף של מרוקו האקלים מזכיר את זה של ישראל. בקזבלנקה למשל טמפרטורות המקסימום הן 24-25 מעלות, ולמרות הלחות הגבוהה (80%) ניתן לטייל. בין נובמבר לינואר יש יחסית ימים גשומים רבים. בהרי האטלס ישנו גם שלג בחורף ובאזור המדברי הסמוך הקיץ עלול להיות לוהט עם טמפרטורות של 40 מעלות ביום.

בהתאם התקופות הטובות ביותר לטיול מרגש במרוקו הן באביב (בין אפריל ליוני) ובסתיו (ספטמבר-אוקטובר), אם כי גם בקיץ הדבר אפשרי. בסוף שנת 2020 נחתם הסכם בין ישראל למרוקו שמאפשר טיסות ישירות, אולם נכון למאי 2021 האופציה הזו עדיין לא מומשה.

אתר חדשות התיירות והתעופה פספורטניוז מעדכן לגבי התפתחויות חשובות בתחומים אלה וכדאי לעקוב אחריו כדי לדעת מתי אפשר יהיה להגיע למרוקו תוך 5 שעות בלבד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות