למה יורש העצר מוחמד בן סלמאן כה חושש מביידן? המזרחן מסביר

המזרחן יוני בן מנחם, חוקר 'המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה', מעריך שיורש העצר הסעודי חושש שהנשיא הנבחר יפעל כדי לטרפד את בחירתו בסעודיה למלך החדש • ומה עוד?
יוני גרין
ז' כסלו התשפ"א / 23.11.2020 13:10

החשש הסעודי מביידן: המזרחן יוני בן מנחם, חוקר ‘המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה’, בעולם הערבי מעריכים כי יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, הנחשב ל’איש החזק’ בסעודיה, חושש שהנשיא הנבחר יפעל כדי לטרפד את בחירתו בסעודיה למלך החדש, לאחר שאביו המבוגר, המלך סלמאן בן עבד אלעזיז, יירד מהבמה הפוליטית.

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאויות ב’ביטוח הלאומי’

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם תרוויחו הטבות שלא יחזרו?

“אחת ההערכות בעולם הערבי היא שמוחמד בן סלמאן יאיץ באביו להתקדם לעבר נורמליזציה עם ישראל כדי למתן את יחס הממשל החדש כלפי בית המלוכה הסעודי”, אומר בן מנחם.

חשש סעודי נוסף הוא שהממשל החדש של ג’ו ביידן ימשיך את הקו של ממשל טראמפ, וילחץ על סעודיה להסכים להסרת החרם של ‘הרביעיה הערבית’ (מצרים, סעודיה, איחוד האמירויות ובחריין) על קטאר, שהוטל בגלל תמיכתה בטרור והתערבותה בעניינים הפנימיים של מדינות ערב.

לדברי בן מנחם, סעודיה חוששת מאוד מכוונתו של הנשיא הנבחר לחזור להסכם הגרעין עם איראן שהנשיא טראמפ נסוג ממנו לפני שנתיים ולהסיר את הסנקציות שהטיל ממשל טראמפ על איראן.

“ב-11 בנובמבר נשא נאום המלך הסעודי בפני מועצת השורא, שבו האיץ בקהילה הבינלאומית לנקוט עמדה נחרצת להתמודדות עם ההתפשטות האיראנית במזרח התיכון ועם הניסיונות שלה לפתח את פרוייקט הטילים הבליסטיים ולהשיג נשק להשמדה המונית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות