עוד חיסון לקורונה I אסטרהזניקה הודיעה: שלנו יעיל ב-90 אחוזים

ישראל חתמה על הסכם חיסונים גם עם אסטרהזניקה, אחרי שזו דיווחה על תוצאות טובות • החיסון הוכח יעיל כאשר ניתנת חצי מנה, ואחרי חודש מנה שלמה • ישראל תשלם מחיר זול ביחס למחיר בחברות אחרות
חרדים 10
ז' כסלו התשפ"א / 23.11.2020 12:21

חברת התרופות אסטרהזניקה הודיעה היום (שני) כי החיסון שפיתחה יעיל ב-90%.

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאויות ב’ביטוח הלאומי’

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם תרוויחו הטבות שלא יחזרו?

בשבוע שעבר הודיע משרד הבריאות כי ישראל הגיעה להסכם עם החברה לרכישת חיסונים ל- 5 מיליון אזרחים.

אחרי הודעת החברה, ישראל חתמה סופית על ההסכם לרכישת החיסונים.

לפי החברה, יעילות החיסון הגבוהה מושגת כאשר ניתנת תחילה חצי מנת חיסון, ולאחר חודש ניתנת מנה מלאה.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, במחקר נבדקו סוגים שונים של מינונים לחיסון במספר מנות. בזרוע המחקר שקיבלה בתחילה מינון מופחת (חצי מינון) ולאחר חודש מינוי מוגבר (מינון מלא) נמצאה יעילות של 90% של החיסון. בזרועות אחרות, שבדקו מינונים אחרים היעילות הייתה מופחתת.

היתרון במינון המופחת, שככל הנראה יהיה זה שיוגש לאישור ושסיפק הגנה של 90%, הוא בכך שישראל תוכל לחסן יותר אנשים בכמות החיסונים שנרכשה.

בעוד החברות מודרנה ופייזר יצרו חיסון חדיש המבוסס על ה-MRNA, שמורה לגוף לייצר חלבון שמאפשר לקורונה לתקוף את תאי הגוף וכך מלמד את האדם להילחם בחלבון לבדו, באסטרזניקה בחרו בשיטה מסורתית יותר.

בחברה בחרו לייצר חיסון המבוסס על נגיף שפעת בקרב קופי שימפנזה, שאינו מזיק לאדם, ועליו הינדסו החוקרים את הקטע במטען הגנטי של נגיף הקורונה שמייצר את חלבון הפריצה אל גוף האדם. הגוף לומד כיצד להילחם בחלבון המיוחד ותוקף את הקורונה מבלי להיחשף אליה בכלל.

ב’ישראל היום’ דווח, כי על פי ההסכם עליו חתמה ישראל עם החברה, אסטרה-זניקה תספק לישראל כעשרה מיליון מנות חיסון נגד נגיף הקורונה (AZD1222) שמיועדים לכחמישה מיליון אזרחים. החיסון יימכר לישראל במודל ללא רווח בתקופת המגיפה.

ההסכם כולל אספקה של כמות החיסונים הגדולה ביותר שתגיע לישראל.

המחיר אותו שילמה ישראל לחברה הוא דולרים בודדים לחיסון. מדובר במחיר זול ביחס למחיר בחברות אחרות.

האספקה צפויה ברבעון השני של 2021. טמפרטורה לאחסון והובלת החיסונים היא 2-8 מעלות צלזיוס, כלומר קירור רגיל של חיסונים, לא כמו המעלות הנמוכות שנדרשות לקירור החיסונים של יתר החברות.

הודעת החברה מגיעה לאחר שבשבוע שעבר הודיעו בענקיות התרופות ‘מודרנה’ ו’פייזר’ על יעילות חיסון של כ-95%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות