ועד הישיבות: הבחורים לא יישארו עד אחרי חג סוכות

ההורים מבוהלים: מה יקרה עם הבחורים שחלו בישיבות ומסגורים בבידוד - מיד לאחר יום כיפור? ומי שצריכים בידוד מה יעשו? וכיצד ישובו הביתה עשרות אלפי הבחורים בזמן הסגר? • גורם בוועד הישיבות: "יושבים טובי המוחות על הבעיה והיא תיפתר. לא יישארו בישיבה עד אחרי שמחת תורה"
יוסף גרינבוים
כ"ו אלול התש"פ / 15.09.2020 14:28

כיצד יפעל מתווה הישיבות בשלושת השבועות הקרובים, עם כניסת הסגר בערב ראש השנה, מטריד את בכירי מערכת הבריאות מזה ימים.

יחד איתם מתחבטים בשאלות גם בוועד הישיבות, שנציגם, בנימין כהן, עובד במשל”ט בני הישיבות יחד עם גורמי משרד הבריאות ומרכז את הטיפול בעולם הישיבות הפועל לפי ‘מודל הקפסולות’, פינוי בחורים חולים למלוניות קורונה, תיקצוב ישיבות שהפכו לישיבות קורונה (-במקרים בהם רוב הבחורים נדבקו) ועוד.

על פי התכנית המקורית, עשרות אלפי בחורי הישיבות שנכנסו ל’קפסולות’ לפני ‘זמן אלול’, אמורים לחזור אל ביתם במוצאי יום הכיפורים.

אלא שהשאלות שהגיעו לשולחנם של המטפלים בנושא היו רבות. גם הבהלה בקרב הורי הבחורים צברה תאוצה.

גורם בוועד הישיבות לחרדים 10: “מה יקרה עם בחורים שחלו בישיבות – שלא הפכו עדיין למלונית קורונה- ומסגורים כעת בחדר מבודד – מיד לאחר יום הכיפורים? לאן יחזרו? הביתה כדי להדביק את בני המשפחה או יישארו בישיבה? אם כן, מי ידאג להם שם לסוכה? לארוחות החגים?

“והבחורים הבריאים שאמורים לשוב אל ביתם במוצאי יום הכיפורים, איך ייסעו כשיש סגר והתחבורה הציבורית מושבתת במוצאי החג, כשבכלל אסור לצאת מתחום 500 מטר גם למחרת?! ואלו מהם שצריכים עדיין בידוד?”

אחד הרעיונות שעלו היה להשאיר את בחורי הישיבות בקפסולות עד למוצאי שמחת תורה, אלא שהרעיון אינו רלוונטי.

“מה בדיוק יהיה אז?”, אומר הגורם מוועדת הישיבות. “הרי אותן בעיות יחולו גם על הלילה שאחרי שמחת תורה. ומי יממן את הקמת סוכות הענק שיצטרכו להקים בישיבות? אבל במדינה בה אוהבים לדחות בעיות, היה נוח למי שהיה נוח לחשוב על ‘בואו נדחה את הבעיה לשלושה שבועות קדימה, ואז, ירחם המרחם’. מישהו הלך והדליף את הרעיון הזה, שרק עלה כרעיון, איש לא חשב שהוא ישים או רציני לביצוע”.

הגורם בוועד הישיבות ממהר להרגיע ואומר לחרדים 10: “אל תדאגו, זה לא יקרה. זה שפקיד כלשהו הלך והדליף לא אומר שזה רציני. עזבו אתכם מרעשי רקע, יושבים טובי המוחות על הבעיה והיא תיפתר, בדרך כזו או אחרת. הבחורים לא יישארו בישיבה עד אחרי שמחת תורה, נקודה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בחורי ישיבה
    16/09/2020 00:14
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. סוף סוף מישהו איכפת לו מהעידית שבעידית ולא זורקים אותם חס וחלילה