הכל בגלל חתול: כמה הפסידה אשה שקיבלה כתובתה בסך ‘מיליון לירות’

בין בני זוג התגלע ויכוח שכלל טענה של הבעל כי הוא אינו מסתדר עם החתול של האישה - והשנים החליטו להתגרש • האישה שטענה כי סך כתובתה העומד על מיליון לירות מגיע ל-680 אלף שקלים של היום • כמה קיבלה האשה בסוף?
קובי פינדרוס
כ"ד אלול התש"פ / 13.09.2020 19:02

שאלה של ‘מדד המחירים לצרכן’ עלתה לאשה שביקשה להתגרש בקרוב לחצי מיליון שקלים. כך פורסם באתר mako.

רוצה תואר יוקרתי המתאים מאד לדרך החרדית? – כך תעשו את זה!

בעל שהתגרש באחרונה מאשתו חתם לה בכתובה, בעת שנישאו, כי במידה ויתגרשו הוא ישלם לה מיליון לירות. שלום הבית בין בני הזוג התערער לאחרונה, לאחר שהאשה הטיחה האשמות בבעלה והוא מצידו טען שהיא אינה מסודרת, והוא אינו מסתדר עם חיית המחמד שלה.

“אינני מסתדר עם החתול שאשתי מגדלת, הוא גורם ללכלוך. חוץ מזה אשתי לא מבשלת, לא מנקה את הבית, לא מכבסת, לא עושה שום דבר בשבילי”, טען הבעל.

הבעל פנה לפני כשנה לבית הדין הרבני בירושלים וביקש להתגרש מאשתו, מאחר ולטענתו הפערים ביניהם אינם ניתנים לגישור.

הדיינים בבית הדין ניסו תחילה לפייס בין הצדדים, אך הבינו לבסוף כי הדבר שהכי ראוי לעשות – זה להפריד כוחות בין הצדדים ולפרק את החבילה.

לאחר שהתקבלה ההחלטה, האישה התעקשה שבעלה ישלם את מלוא סכום הכתובה, עליו חתם בשנת 1979 במעמד החופה: מיליון לירות.

אלא שמה שהאישה לא ידעה הוא שהדיין שדן בבקשת הגירושין, החליט להצמיד את הלירה למדד הדולר ולא למדד המחירים לצרכן, כפי שמקובל בטענה ש”באותה תקופה החישוב נעשה לפי מדד הדולר”.

החישוב הזה הביא לכך שהאישה הפסידה חצי מיליון שקלים. שכן, על פי הצמדה למדד הדולר, הבעל חייב לשלם לה סכום של 164 אלף שקלים במקום 680 אלף שקלים במידה והיה מחושב על פי המדד המחירים לצרכן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות