ההישג של השר יעקב אביטן: נקבע תאריך לבחירת רב ראשי לעיר חדרה

יש תאריך בחירות לרב הראשי בעיר חדרה: ו' בכסלו תשפ"א • הדיין הרב מיכאל עמוס, דיין בית הדין הגדול - יו"ר הוועדה המכינה • בכיר בש"ס לחרדים 10: "מגיע לשר אביטן המון פרגון על הביצוע. הוא בקושי 4 חודשים בתפקיד וכבר מציג תאריך, כשהוא מתגבר על כל הקשיים שהיו בדרך"
אריה ריבקינד
כ"ז אלול התש"פ / 16.09.2020 18:12

פרסום ראשון בחרדים 10: הוא רק קצת יותר מארבעה חודשים בתפקיד השר לשירותי דת, וכבר מציג ביצוע מפתיע: תאריך סופי לבחירת רב ראשי לעיר חדרה.

האקדמיה לחרדים: זו הסיבה שכולם נוהרים ללמוד תואר יוקרתי מהבית

לא מעט פולמוסים התעוררו סביב הבחירות הללו, כולל עתירות לבג”צ, אבל למרות כל הקשיים הצליח השר הטרי של ש”ס, הרב יעקב אביטן, להשיג תאריך יעד סופי לבחירות בעיר – המצויה כבר זמן רב ללא רב, לאחר פרישתו של הרב שמעון ביטון לגמלאות.

לחרדים 10 נודע, כי תאריך היעד נקבע ל-ו’ בכסלו תשפ”א, ה-22/11/2020, אז  ייערכו הבחירות לרב הראשי בעיר חדרה.

מדובר באחת המשימות הכי גדולות מבחינת מפלגת ש”ס, משימה בה משקיעה התנועה בחודשים האחרונים זמן רב ומאמצים עילאיים.

לביצוע הבחירות מוקמת ועדת בחירות המונה 5 חברים: שופט או דיין שממנה השר בהסכמת ראש הרשות המקומית, נציג השר מקרב עובדי משרדו, רב עיר שבחרה מועצת הרבנות הראשית, 2 נציגי הרשות.

חברי הוועדה המכינה של הבחירות בחדרה יהיו: יו”ר הוועדה – הדיין הרב מיכאל עמוס, דיין בית הדין הגדול (בראש הוועדה תמיד יעמוד דיין או שופט), הרב אברהם צוריאל – רב העיר נס ציונה, הרב חזקיהו סאמין – ראש אגף נישואין ברבנות במשרד לשירותי דת, רחל בוסקילה ובוריס קוסינובסקי.

ועדת הבחירות אינה משתתפת בבחירת הרב, אלא מפקחת על ביצוע ההליך ותקינותו.

את הבחירה ברב הראשי מבצעת אסיפה בוחרת, שתכלול 32 חברים: 16 חברי מועצת העיר על-פי מפתח סיעתי, 8 גבאים שיבחרו בתי כנסת בעיר, 4 רבנים, ו-4 נציגי ציבור שימונו בידי השר בהסכמת ראש הרשות המקומית.

השאיפה היא שמחצית מחברי האסיפה הבוחרת יהיו נשים.

בשיחה עם גורם בכיר בש”ס הוא אומר לחרדים 10: “מגיע לשר אביטן המון פרגון על הביצוע. הוא בקושי ארבעה חודשים בתפקיד וכבר מציג תאריך לבחירות, כשהוא מתגבר על כל הקשיים שהיו בדרך”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה השאיפה שמחצית יהיו נשים?
    16/09/2020 20:03
    רחל
  1. גם בלידה השאיפה שמחצית יהיו גברים?

  2. ישנים בעמידה 10 שנים לא מינתם
    17/09/2020 10:01
    נתן
  3. הרב בן דהן בתקפה קצרה מינה כמה רבנים

  4. ישראל ביטון
    26/10/2020 23:12
    תושב חדרה שיודע הכל מבפנים
  5. לא יהיה רב העיר. חד משמעית.

    • תושב חדרה שמברר את האמת   15/11/2020 11:55

      אתה יודע שישראל מאיר דאג לכך שהגוף הבוחר יהיה נטוי לטובתו עם עד לא מזמן הוא החזיק בתואר יו”ר איגוד בתי הכנסת כעת הוא העביר אותו לאברך אלישע אליעזר שכפוף לו מאלף ועד ת וכמו כן ביצע הרבה שינויים בהרכב של הגוף הבוחר