מייק פומפאו: “ישראל רוצה להחיל ריבונות ביו”ש? זו החלטה שלה”

שר החוץ של ארה"ב הביע שביעות רצון מההסכם הקואליציוני והדגיש: ישראל היא שצריכה להחליט לגבי הריבונות ביו"ש • שמח שלא יהיה סיבוב רביעי: "תוצאה טובה לישראל ולאיזור" • על בקשת איראן להקלה בסנקציות: "אנחנו רואים שלשלטון באיראן יש כסף להמשיך ולהפיץ טרור באיזור"
אריה ריבקינד
כ"ח ניסן התש"פ / 22.04.2020 19:17

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפיאו התייחס היום (רביעי) להסכם הקואליציוני בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבני גנץ – והבהיר: “החלטה על החלת ריבונות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן היא החלטה שעל ישראל לקבל בעצמה”.

לשאלת כתבים בנושא החלת הריבונות ענה פומפאו שהממשל האמריקני ישוחח על כך בפורומים סגורים ומצומצמים ויעביר את עמדתו בסוגיה.

פומפיאו אמר עוד כי הממשל האמריקני שמח שלא יהיה סיבוב בחירות רביעי: “זאת תוצאה טובה לישראל ולאיזור”.

הוא הוסיף: “נעבוד עם הממשלה באופן צמוד ונקדם את יחסי שתי המדינות עוד. אנחנו מאוד שמחים שקמה ממשלה גדולה ומאוחדת בישראל”.

על רקע הצלחתה של אירן לשגר היום לוויין צבאי לחלל, פומפיאו נשאל על בקשתה של טהרן להסיר חלק מהסנקציות שהוטלו עליה בשל משבר הקורונה.

“אנחנו רואים שלשלטון באיראן יש כסף ומשאבים להמשיך ולהפיץ טרור באיזור ולהמשיך בפעילות הבליסטית שלו חרף אתגר הקורונה”, אמר מזכיר המדינה. “האחריות של ממשלה היא קודם כל לטפל בציבור שלה בעת משבר ומכיוון שאיראן ממשיכה לתמוך ולממן טרור, לא נוותר על המשך הסנקציות”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות