זה מה שנתניהו אמר על השופטים שידונו בתיקיו I ומה ביקש מבן גביר?

ראש הממשלה תקף בריאיון בגלי צה"ל את גנץ: "כל מי שיתמוך בו יקבל בחירות רביעיות או ממשלה עם טיבי" • על בן גביר: "אל תצביעו לו - זה איבוד של 80 אלף קולות" • וכמה הוא מעריף שיקבלו כחול לבן וליברמן?
אריה ריבקינד
י"ז שבט התש"פ / 12.02.2020 18:13

ראש הממשלה בנימין נתניהו החל בסבב ראיונות: אחרי שאמש העניק ראיון לערוץ 20 – הערב (רביעי) שוחח עם ירון וילנסקי ויעקב ברדוגו בתוכניתם בגלי צה”ל.

נתניהו הגיב על הרכב השופטים שידון בתיקיו ואמר: “לא מכיר את שמות השופטים אבל מכבד את בית המשפט ובטוח שלא יישאר זכר לטענות השווא – הכל ייעלם”.

על גנץ אמר: “אני רואה שהאנשים שהצביעו כחול לבן מבינים שלגנץ אין אפשרות להקים ממשלה בלי הישענות על אחמד טיבי; אני בהחלט מנהל שיח עם מצביעי כחול לבן. אם תצביעו לו תקבלו בחירות רביעיות או ממשלה שתלויה באחמד טיבי”.

נתניהו העריך כי יהיו 36 מנדטים לכל היותר לכחול לבן, 10 להעבודה-מרצ ושבעה לליברמן.

הוא ביטל בריאיון את הדיווח על ההסכם שנרקם לכאורה בין הליכוד לעוצמה יהודית: “לא הצעתי כלום לבן גביר. אני קורא לו לפרוש ושאף אחד לא יבזבז עליו קולות. הוא לא עובר אחוז חסימה. עם הקולות האלה אנחנו מנצחים את הבחירות ומקימים ממשלת ימין. אל תצביעו לאיתמר בן גביר. זה איבוד של 80 אלף קולות”.

נתניהו הדף את הביקורת שנשמעה בעקבות המחיר שישראל נאלצה לשם בתמורה לשחרורה של נעמה יששכר: “לא היה שום מחיר להחזרתה”.

הוא הוסיף: “המקרה של נעמה התחיל להתגלגל ככדור שלג שהיה יכול להעיב על הישג אדיר עם רוסיה. כן הם עצרו אותה, לא כל מה שהם עושים מקובל עלינו. התפתחות השיח הציבורי יכול היה להתפתח ולהעיב על היחסים האסטרטגיים”.

על רצועת עזה אמר: “אין פתרון קסם לבעיית עזה. גם אחרי הכרעה צבאית יש שני מיליון אזרחים. יש אפשרות לפעול פעולה חזקה מאוד ואני לא אפרט אותה. או שהרקטות והבלונים יפסקו כליל – או שיהיה מהלך צבאי שונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות