הפרשן הצבאי: האחריות למלחמה? “ברובה המוחלט היא של צה”ל”

יוסי יהושוע, הפרשן הצבאי של 'ידיעות אחרונות' על שאלת האחריות למלחמה: "האחריות ברובה המוחלט היא של צה"ל. התנהלות אחרת של הדרג המטכ"לי בלילה הזה הייתה מונעת את רוב האירוע הזה" • "היו התרעות שהאויב מזהה הזדמנות היסטורית. האם מישהו מהדרג הצבאי סימן את עזה? לא"
חרדים 10
י"ח אייר התשפ"ד / 26.05.2024 13:19

שמונה חודשים חלפו מאז פרוץ המלחמה: יוסי יהושוע, הפרשן הצבאי של ‘ידיעות אחרונות’  שוחח עם ינון מגל וברק סרי ברדיו 103 – וטען: “הכול עומד במקום”.

בפעם ה-14 ברציפות: זו ההגרלה שכל המגזר החרדי מחכה לה

בהמשך הבהיר את דבריו: “עסקה אני לא רואה באופק, שמעתי שהם מנסים לתת תנאי להפסקת המלחמה כדי שנשב למשא ומתן. אנחנו מתקדמים ברפיח, אנחנו 70% מציר פילדלפי, היינו אמורים להיות שמונה חודשים אחרי המלחמה עם תוצאות הרבה יותר טובות מול חמאס ופירוק היכולות. היינו אמורים לסיים שם את האירוע מזמן, לפני חודשים, ולהפעיל לחץ צבאי הרבה יותר גדול על חמאס”.

על התרעות הצבא לדרג המדיני לפני המלחמה: “היו התרעות שהאויב מזהה הזדמנות היסטורית. האם מישהו מהדרג הצבאי סימן את עזה? לא”.

על שאלת האחריות למלחמה אמר: “האחריות ברובה המוחלט היא של צה”ל. התנהלות אחרת של הדרג המטכ”לי בלילה הזה הייתה מונעת את רוב האירוע הזה. זה לא קשור לזהות ראש הממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות